Gå til innhold

Er det håp? Mage etter fødsler.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fire barn, nesten 2 år siden siste, og en mage som fortsatt er litt slaskete.

 

Jeg trener en del, jogger, svømmer og trener styrke. Er slank, men skal ned 3-4 kg til slik at jeg når trivselsvekten. Nå er det slik at magen min har godt med muskler, såpass at jeg kan kjenne rillene til en six-pack når jeg strammer musklene og stryker nedover magen. Men jeg kan ikke se dem noe særlig fordi det fortsatt er litt ekstra fett foran på magen. Spesielt nede på magen. Og så litt ekstra hud. Er det noe som helst håp om at jeg kan bli kvitt dette dersom jeg fortsetter å trene ca 4 dager i uken? Har trent så mye i ca 7-8 måneder nå og blitt litt strammere, men ikke så mye som jeg hadde håpet. Kjenner motivasjonen begynner å svikte litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er håp...Det er fire år siden minsiste, og fortsatt så skjer det ting med både pupper og mage...Trener også ofte, styrke og utholdenhet, utholdenhet mest, og kroppen har endret fasong på de siste 4 år, men det tar tid...Jeg begynte Jillian Michaels 30 days shred i FJOR sommer, og har trent etter viedoen 1-3 ganger i uka siden den gang, og i SOMMER har jeg merket effekt på overarmer etter det.....At de har strammet seg opp, puppene blir stadig litt mindre, men fastere og løfter seg litt siden siste fødsel. Og henget på magen når jeg står på "4-fotan" er mindre nå enn for 7-8 mndr siden....

 

Huden bruker TID på og trekke seg sammen og kroppen bruker tid på o gendre fasongen mer permanent...Man trener ulike muskelgrupper og man blir sterkere og får større muskler , men jeg tror at over tid så endres også kroppen da mukslene tilpasser seg hverandres styrke også, men dette tar mye lenger tid enn ren opptrening av skrå magemuskler, ryggmuskler, biceps osv......Derfor endres kroppsfasong over mye lengre tid enn man tror. Og huden, ja den bruker enda lengre tid til og "forme seg" etter kroppen.

 

Huff, ble rotete skrevet dette,- men håper du skjønner hva jeg mener:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for veldig oppmuntrende svar! :)

 

Akkurat det du skrev med magen som henger når man står på alle fire er noe av det jeg sliter med også. Står f.eks og tar planken og føler selv at magen er så stram og flat, så ser jeg med mellom armene, og ser at den henger jo og slenger! Første gangen ble jeg faktisk veldig lei meg og måtte avbryte hele øvelsen. Nå bare velger jeg å ikke se ned ;) Men når jeg står oppreist er det ikke så ille. Har jeg en bukse på som går opp til litt under navlen ser magen min ganske fin ut, det er når jeg bøyer meg at det er veldig synlig at jeg har født barn. Hun skrukker seg rett og slett. Og med en lav bikinitruse så føler jeg at fettet velter seg over kanten og disser enda jeg egentlig er ganske slank.

 

Om en ser bort i fra litt ridebukselår, så er jeg ganske fornøyd ellers. Armene mine er blitt kjempefine av treningen. Har ikke noe grevinneheng, og fått en søt kul på oversiden. Men magen plager meg. Veldig godt å høre at det faktisk kan bli bedre. Tenkte jeg skulle forsøke med sånn rockering også, har hørt at det kan gjøre underverker med magen, så vi får se.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir iallefall ikke verre med rockering (samme anonym som svarte deg i sted), men krever bruk flere gang i uka,- gjerne 10 min hver vei (20min) hver økt...

 

Det henget du beskriver, har jeg også, og "skrukket" var veldig beskrivende. Har flatere mage enn hva jeg noensinne har hatt, men denne kulen/henget/skrukket vil ikke helt bort. Men har sett at jeg har pittesmå strekkmerker på nedre del av magen. Vises når jeg strekker ut huden, men ikke synlig til vanlig..Og siden jeg har disse, så antar jeg at jeg aldri helt får bort henget/skrukket, men som deg er jeg fornøyd med resten jeg også.. Og det skjer jo saker og ting og tror fortsatt jeg kan se bedre ut på magen. Og er ingen krise, det er liksom bare den siste biten i puslespillet som mangler :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...