Gå til innhold

Sovner for natta i vippestolen, andre med underlige innsovningsmetoder...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt sovner bare hvis jeg vipper han i vippestolen. Sovner mellom 22.00 og 24.00. Han er 2 måneder gammel. Når han får flaske på natta må han også vippes i søvn.....

Ikke akkurat ideelt, men når ingenting annet virker så gjør en det en må for å få litt søvn.

Han sover kun 2-3 timer 2 ganger i løpet av natten før han får mat, og når han har sovet disse to periodene er det bare tull....

Kjenner jeg er sliten....Står jo så fint i bøkene, husk å sove på dagtid når babyen sover. Jaaaaa, hvordan gjør en det når han bare sover 20 min i strekk....blææh. Gleder meg stort til faste leggerutiner..

Måtte bare få det ut....andra som sliter? Kan være godt å dele frustrasjonen av og til....

Har forøvrig stort sett vært våken siden 4 i natt, bare som prikke over I'en...:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måtte vippe lillemann i (den geniale!) babybjørn vippestolen senest i går kveld. De fleste blundene i løpet av døgnet finner han søvnen selv, men akkurat kveldsblunden trenger han litt hjelp med. Han er 6 uker. Andre ganger sovner han ved puppen, mens noen ganger sovner han i armene våre. Byss og bær;)

Men slitsomt med så lite søvn, og at han sover så lite på dagtid da! Blir ikke lett å sove selv da:p

Kanskje du kan legge deg tidligere på kvelden og la samboeren din være sammen med lillegutt den siste delen av dagen hans? Så kan du bistå ved amming? Selv legger jeg meg nå for tiden rundt 21.30 (!)

Og så går det nok ikke lenge før han legger seg tidligere på kvelden. De fleste får lenger og lenger netter fra 2-3måneders alder. Prøv å jobbe litt mot å gjøre det til "natt" når klokken har blitt 20. Ha det mørkt og stille der han er, så han får det litt inn i systemet at natta begynner 20 (for eksempel).

Jeg hadde det på samme måte med førstemann, hun la seg rundt midnatt. Med nummer to har vi jobbet mot å få ungene inn i samme rytme og (tilfeldig eller fordi vi har jobbet for det) det ser ut til å fungere. Foreløbig. (Og så forandrer sikkert alt seg snart;)

Sov godt Mamsen;)

Skrevet

Takk for svar og gode tips Billie Jean.

Skulle gjerne lagt meg tidligere, men pappaen går på jobb 6 om morgenen og er ikke tilbake før halv 6 på kvelden. Han trenger også å legge seg tidlig..

Men det går fint, vet at jeg kommer meg gjennom det. Har to fra før av så vet jo at det blir bedre med tida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...