Gå til innhold

Går jeg ned i vekt om jeg spiser 1500 kcal og forbrenner ca. 700 kcal ved trening?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du gjør nok det, bare ta tiden til hjelp :) Er lurt at det går seint, for da går du ikke opp igjen alt med en gang og det blir lettere å holde vekta der du ønsker.

Lykke til!

Ja, i hvertfall i teorien. Jeg gikk ned masse på å få i meg 1400-1500 kcal og bare være aktiv med å gå lange turer osv. Men for min del stoppet vekten opp på et punkt, og når jeg nå forsøker å gå ned de siste ekstra kiloene med omtrent akkurat make inntak og treningsmengde som deg, så står den bom stille. Frustrerende!

Takk for svar! Har gått ned rundt 1 kilo i uken, og det er visst greit det. Men jeg vil bli kvitt de siste 9 kiloene!! =) Hehe

Kanskje det hjelper å trene litt mer når det stopper opp =)

Ja, det gjør du. Det spørs selvfølgelig på aktivitetsnivået ditt sånn utenom den treningen (er den daglig forresten?), men du har jo en en viss forbrenning bare på å gjøre ingenting. Hos meg tror jeg den ligger på 1700-1800, så et inntak på 1500 ville gitt en forsiktig vektnedgang for meg.

Mandag, onsdag, torsdag ligger det på rundt 700 kcal, og de resterende dagene 350-450 kcal. Nå har jeg permisjon så det er ikke voldsom aktivitet utenom turene, fotballtrening og sykling =)

Annonse

Jeg har det litt som deg...

Trener en del og spiser forsiktig (1300-1700kcal).

Med meg går det også veldig sent.

Jeg har planer om å ta en milkshakekur nå. Jeg har 7kg igjen før jeg er i mål.

Så jeg skal spiser litt, trene litt og drikke 1-2milkshaker per dag.

Irriterende at det skal gå så sent! Og når man både spiser sunt og trener, så er det ikke så mye annet å gjøre heller..

Prøver å holde meg unna sånne kurer :P

Det kommer helt an på hva du forbrenenr i utgangspunktet, i hviletilstand. Finnes mange kalkulatorer på nettet, der du plotter inn høyde, vekt, alder, og får et estimat.

Fulgte en formel jeg fant og fant ut at basal metabolig rate er 1579 kcal. Og når jeg ganget det med aktivitetsnivå kom jeg fram til 2449 kcal.

Men hvordan bruke disse tallene til å vite hvor mye jeg skal spise ift forbrenning? =) hehe

Annonse

Nå driver jeg også med slanking, og inntaket mitt er relativt lavt, det er på 1300kcal pr dag. Det er halvering av mitt tidligere inntak! For å gå ned 1 gram FETT må du forbrenne 9kcal. :) Så om ett kg rent fett skal vekk, må du forbrenne 9000kcal. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...