Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. noen som har gjort det eller vet når jeg må gjøre det? og hvordan går jeg frem?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg er i 19. uke og har nettopp vært på ord. ul. Min arbeidsgiver ønsker at jeg søker permisjon så snart som mulig slik at de har god tid til å få tak i en vikar. Mener å huske at man skal bruke termindato fra ul når man søker, så derfor har jeg ventet til nå.

Skrevet

Må man ikke ha en bekreftelse fra legen som er skrevet etter uke 24? Uff, glemmer jo alt, men mener å huske at det var slik sist (2009) Er sikkert informasjon om dette på Nav sine hjemmesider.

Skrevet

Nav sier at bekreftelsen må komme etter uke 26. Lenge å vente etter ordinær UL... :)

Skrevet

Man kan også legge ved kopi av helsekortet sitt istedenfor bekreftelsen. Men man kan ikke sende det inn til Nav før etter uke 26

Skrevet

Anbefaler ikke å sende en kopi av helsekortet, der står det jo myyye annen informasjon om deg også. Jeg vil i hvert fall ikke at NAV skal ha all den infoen.....

Er bare å få en skriftlig bekreftelse fra jordmor eller lege når 26 uker er passert :-)

Skrevet

Hei. Det er slik de andre skriver her at man ikke skal sende søknad til nav før etter 26 uker og jordmor/lege skriver ikke ut bekreftelse før etter 26 uker. Jeg sendte min søknad idag og jeg har 28 fulgåtte uker. Jeg gikk inn på nav sine sider og skrev ut søknad. Arbeidsgiver skal også fylle ut et skjema om arbeidsinntekt. Man kan sende den med sin egen søknad eller arbeidsgiver sender. Jeg jobber i kommunen og der sender lønnsavd dette. De betaler meg lønnenog for refundert dette av nav. Det spørs om arbeidsgiver betaler i arbeidsgiverperioden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...