Gå til innhold

Dumme, evt litt søte, kommentarer om svangerskap, babyer og småbarn

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av ammetråden til å lage en slik tråd, da den førte meg seg et verdifullt tilskudd til utrolig teite kommentarer man kan ha. Nå husker jeg ikke alle kommentarer helt ordrett, menn sånn ca.

*"Vi kvinner har jo pupper, det er bare å legge babyen til puppen det, så går ammingen av seg selv...."

*To førstegangs som svarte på tråd om en som hadde vondt i bekkenet og ble verre fordi hun bar litt på 2-åringen sin. Nr 1: "Men, hvorfor bærer du på et så stort barn da?", fulgt opp av nr 2: "Ja, for en 2 åring kan vel gå selv?" Denne kom for vel 2,5 år siden, og det hadde vært morsomt om vedkommende er her inne fortsatt og om de har lært litt om 2 åringer siden den gang ;-)

*Førstegangsgravid: "Jeg skjønner ikke hvorfor alle på barsel labber rundt i joggebukser og sånt. Når jeg endelig har født, så skal i hvertfall jeg ha med meg de gamle buksene mine, aldri i verden om jeg vil vise meg i joggebukser!" Hehe, lykke til med deigmage, nettigstruser og bleier i vanlige supertrange jeans. Kan legge til at hun endte med å gå i gravidbuksene sine, og ble betydelig mer dempet etterhvert. Hun hadde nemlig mange bombastiske meninger om mye som hun måtte tygge i seg.

*Samme damen: "Når babyen min kommer så må den bare lære seg å sove hele natten med en gang, jeg gidder ikke å ødelegge søvnen min på å stå opp mange ganger slik som du holder på. Du skjemmer jo bare bort babyen!". En av de tingene hun måtte tygge i seg ja ;-)

Fortsetter under...

He he enig der;) Tror det er mange førstegangsfødende som må svelge en del kameler. Skulle gjerne gått med flotte jeans på barsel jeg og ikke ødelegge nattesøvnen min;) Hadde det bare vært så enkelt;))

Svigersøster skal ha barn nå noen år etter oss, og det er i grunn ganske gøy å høre hennes bombastiske kommentarer om meninger om hvordan dette skal bli. Hun skal ha nå i november og er skråsikker på at barnet skal sove i egen seng fra dag èn, og sove hele natten.

Det skal også bli gøy å se om hun synes det er så lett som hun alltid skal ha det til å gjøre ting med små barn. Som vi alltid har fått høre..

Ikke noe problem å kjøre langt av gårde med små barn i bilen bare for en dag borte! Neiida...

Det skal også bli gøy å se hvordan de reagerer etter at de har fått et liv som må inneholde litt mer rammer, slik som vi har hatt det med våre to barn, ifht at de ikke har vært særlig flinke til å holde avtaler eller ta hensyn til at familier med barn ikke bare kan rase avgårde eller at ting må planlegges mere med barn enn uten.

Noe som har irritert meg mest er at de aldri klarer å overholde avtaler, vi planlegger ordner og styrer lenge for å bli klar og for å overholde våre avtaler til alle. Mens andre som bare har seg selv å tenke på, de turer frem som de vil å klarer aldri å være presis eller å si ifra om de blir sene.

Dette blir så gøy!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...