Frøken Ubesluttsom Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Hva syns dere om navnet Ravn? Egner det seg som navn? Er det best alene eller sammen med et annet navn? For eksempel Ravn Kornelius.... Funker det? Bare nysgjerrig på hva dere syns...
Giss Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Det er litt tosidig for meg: På den ene siden synes jeg Ravn er et stollt og råflott navn. På den andre siden kunne jeg aldrig ha brukt det til sønnen min selv. Hvis det skal settes sammen med noe tror je, det må være et gammelt navn - gjerne litt usedvanlig. Ravn Leander klinger ikke helt bra..... Kan jo foreslå Ravn Håkon Ravn Eigil Ravn Eirik Ravn Eilif Ravn Hermod Ravn Magnus Ravn Thorolf Ravn Esben
Suebird Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Nei, synes egentlig ikke det klinger godt. Det er veldig hardt og ganske sjarmløst. Og nei, for all del - det er ikke pent å blande navn på den måten (Ravn Kornelius). Det blir fullstendig kræsj, og det er ikke fritt for at jeg tenker at "oj, her ble ikke foreldrene enige - og så satt de sammen de to navnene de likte best"... Ravn bør settes sammen med et norrønt navn. Ravn Trygve Ravn Odin Ravn Jardar Ravn Alvar
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Enig med suebird
namedrop85 Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Synes ikke det egner seg som navn. Moderne ord brukt som navn (altså navn som fortsatt er ord fra dagligtalen) er ikke smart å bruke mener jeg! Et unntak er Bjørn fordi det er så innarbeidet som et navn i Norge.
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Ravn er et fint navn!Kjenner en liten gutt med det navnet!Men det er et så sterkt navn,at det må brukes alene etter mitt syn!
sommertiara Skrevet 6. september 2011 #7 Skrevet 6. september 2011 Giss sa det: Det er litt tosidig for meg: På den ene siden synes jeg Ravn er et stollt og råflott navn. På den andre siden kunne jeg aldrig ha brukt det til sønnen min selv. Synes Ravn står best alene. Ravn Kornelius synes jeg blir litt stilkræsj.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Råtøft! Men da må det stå alene og i alle fall ikke kline på et eller annet klissenavn!
Svirremirre Skrevet 7. september 2011 #9 Skrevet 7. september 2011 Er det en gutt i magen min nå så skal han ganske sikkert hete Ravn! Elsker det, men synes nok og at det står sterkest alene. Vi har hvertfall ikke funnet noen gode kombinasjoner.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 11. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 11. september 2011 Jeg må si jeg er totalt uenig... Jeg syns de alternativene du kom med klinger dårligere enn Ravn Kornelius faktisk. Jeg veit det er litt stilkræsj.... Men det blei rart med de navnene du satt bak og..... Sier man Ravn Kornelius nok ganger så klinger det bedre etterhvert, men venner seg til det.... Men for all del... Morro å høre folks meninger da... og bra man er forskjellig...
Dearest Skrevet 12. september 2011 #11 Skrevet 12. september 2011 Synes Ravn er eit nydelig namn som godt kan kombinerast med navn i same sjanger som Kornelius, men kanskje ikkje akkurat Kornelius. Kornelius for min del blir litt for mjukt og feminintsidan det er 2 bokstavar frå Kornelia, og fordi trykket i namnet ligg på -NEL- som er ein veldig mjuk og typisk poppis-namn bokstavkombinasjon som i Leander og velidg mange toppliste jentenamn. Ville hatt eit namn med meir framtredande litt 'harde' konsonantar som kan komplenetere Ravn betre. Liker og veldig godt namn med 3 eller fleire stavingar etter Ravn, sidan det er såpass kort åleine Det første som slo meg var Ravn Valdemar, der -v- går igjen på ein flott måte andre forslag: Ravn Eindride (nydelig klang!) Ravn Sylvester Ravn Vilhelm Ravn Theodor Ravn Jonathan Ravn Alexander Ravn Edvin Ravn Sebastian Ravn Albert Ravn Leonard/Leopold (noko i overkant dyrisk kanskje) Ravn Tidemann Ravn Oliver Ravn Lorents Ravn Walter/Valter Ravn Kasper Ravn Embret
LilleBitteliten Skrevet 25. september 2011 #12 Skrevet 25. september 2011 Ravn liker jeg ikke i det hele tatt. Synes ikke det funker i dobbeltnavn, og Ravn Kornelius ble iallefall helt kræsj!
Andreaa Skrevet 25. september 2011 #13 Skrevet 25. september 2011 Synes ikke Ravn var så veldig fint som navn. Jeg synes ikke at ravner er så fine som fugler, de er skumle. Jeg tenker, naturlig nok bare på en ravn når jeg hører det navnet. Med nebb og klør på fugleføttene sine. Nei, je synes rett og slett ikke at Ravn høres ut som et navn. Det er en fulg!!!
Umbriell_L Skrevet 10. oktober 2011 #14 Skrevet 10. oktober 2011 Jeg liker det navnet veldig godt.. Hadde jeg fått barn alene hadde jeg nok døpt gutten min Ravn Daniel.. Et annet uvanlig, men nydelig, navn er Alv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå