Gå til innhold

Barselgruppe Drammen

Songbride ♥Jente-2009♥2011♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi flytter til Skoger i Drammen 15.oktober, og har ei jente på 4 mnd og ei på litt over 2 år.

Jeg lurte på om det er plass i en barselgruppe eller om noen fra Drammen vet hvordan ting fungerer der?

Kommer man inn i en barselgruppe når man kommer til helsestasjonen der?

Fortsetter under...

Skrevet

Tror du bare kan kontakte hs. Bor selv i skoger, men er akkurat innenfor Sande grensa, så har barselgruppe der;)

Skrevet

Vi bor på Konnerud og er i ei barselgruppe her:) Men har fått litt forståelse av at disse blir brutt opp fra helsestasjonens side nå som de nærmer seg et år.......

Men jeg er klar for at vi danner vår egen:)

Skrevet

Takk for superraskt svar!

Da får jeg bare søke meg frem til hs der, er det en egen i Skoger?

Syns det er så skummelt å flytte fra Oslo der alt er kjent, men jeg må jo bare håpe at alt går bra:)

Hvor gammel er barnet ditt da? Og gutt eller jente? Hvor mange er dere i barselgruppa der? Fikk dere den tildelt på hs i Sande da eller?

Her fikk vi først barselgruppe på fysiogruppa da de var 2,5mnd, så jeg har mest brukt Bim-gruppa på begge jentene:)

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd. Jeg ble tildelt barselgruppe av helsesøster i sande, er ingen egen i skoger:(( Men kan jo danne en sammen, er ikke mye liv i den i sande;) Første gruppa var 2 mnd i Sande.. Men som sagt en ganske laber gjeng synes jeg da. Har ei venninne som bor 5 min unna som har ei på 6 mnd da, så vi henger litt sammen av og til;)

Skrevet

Tirilgirl:

Hvor gammel er babyen din da, og kjønn?

Men er det sånn at helsestasjonen organiserer barseltreffene da?

Er det ikke sånn at dere bare får nr til folk og møtes 1 gang i uka eller noe på eget initiativ?

Her er det i hvert fall sånn, men forrige gang tok ingen kontakt i fysiogruppa, mens denne gang tok jeg kontakt og dannet ei gruppe på facebook som de som ville kunne joine:) Men så plutselig fant vi drømmehuset i Drammen i stedet:P

Annonse

Skrevet

Ja, kanskje vi kan danne en egen gruppe for de som bor i Drammen da?:)

Skal vi ta en liten presentasjonsrunde kanskje?:)

Jeg heter Susanne, er 30 år (hjelp! Men føler meg ikke så gammel da), vært gift i 3 år og har som sagt 2 jenter født i april 09 og april 11:)

Jeg jobber i klesbutikk til vanlig, og driver babysangkurs og jobber som sanger deltid. Har også et eget firma hvor jeg designer og lager bijouteri for babyer og barn, så går ikke arbeidsledig i permisjonstiden for å si det sånn;)

Hva med dere?

Skrevet

Ingen som har tatt noe særlig kontakt i den gruppa jeg er i, alle virker veldig beskjedne egentlig. Vil liksom ikke mase på folk heller;)

Skrevet

Heter Cecilie, er 25 år og bor med kjæresten min igjennom 9 år;) Studerer på universitetet i Oslo, jobber deltid i klesbutikk og bokhandel. Datteren min på 5 mnd er vårt første barn og er helt klart den nye sjefen i husholdningen;)

Skrevet

Hva slags "stæsj" er det du lager til barn da?:) Ble nysgjerrig jeg nå.;) Jeg og "gubben" har delt permisjonen, så 2 ganger i uka er jeg på skole og han hjemme med snuppa;) Har ikke tid til å kjede meg for å si det sånn.

Bare send meg personlig melding hvis dere vil;)

Skal gå å legge meg nå, skal vel opp om noen timer å mate sjefen:)

Skrevet

Har dere Facebook-profil?

Kanskje jeg skal lage en gruppe for de som bor i Drammen, så er det litt mer lukket det vi skriver?

Vi har det med både Bim-gruppene her i Oslo og barselgruppene, for da er det litt lettere å avtale treff og sånn og bli bedre kjent uten at alle kan lese det:) Der legger vi ut bilder også for de som vil etter treffene, det har i hvert fall jeg syns var koselig!

Skrevet

Jeg begynte med hårspenner med antiskli til jenter i 2 størrelser, men fortsatte etterhvert med smokkholdere, spenner til større barn og voksne, slipsnåler, brosjer:)

Jeg har litt dilla på det selv, og da jeg fant ut jeg kunne lage det selv tenkte jeg først det bare skulle være til mine barn og evt gaver, men så begynte etterspørselen å bli stor, så da laget jeg meg et firma.

Du kan se det på Sannelippa på Facebook, eller på www.sannelippa.blogspot.com, selv om jeg ikke har fått oppdatert alt på bloggen fordi den hang seg opp og vi jo plutselig måtte shine leiligheten på en uke for fotografering i tillegg til at vi hadde dåp i går:P

Hva studerer du, Cecilie?

Mannen min studerer master i musikk (han er pianist) ved musikkhøyskolen, så han må pendle litt siden vi nå flytter før vi hadde tenkt, men han er heldigvis ferdig til sommeren:)

Skrevet

Jeg studerer litteraturvitenskap. Er en bokorm så det studiet passet meg;) Skal selv ha dåp til søndagen, så er en del å fikse her og.. Går fort i svingene;) Har skrevet personlig mel til deg ang facebook gruppe:) Vet om en til som skal flytte til Drammen nå i nærmeste fremtid som kanskje har lyst til å være med;) Skal høre med henne ihvertfall.

Annonse

Skrevet

Bra tiltak, jenter. Vi bor like utenfor Drammen og har en oppegående barsrlgruppe gjennom Røyken kommune (hs sto for de to første møtene). Ting kom sent igang for oss, så jeg var bare nødt til å ta diverse initiativ selv - det ble for ensomt! Jeg skal ut i jobb i oktober, så har ikke så lang tid igjen for å finne på ting på dagtid.

Men vil gjerne tipse om at Drammensbadet er kjempebra tilrettelagt for å ha med baby (også utenom babysvømmingstimene) og Kinoen på Bragernes torg har babykino på tirsdager. DOT (Drammen og Opplands turistforening) arrangerer også trilleturer på dagtid hvor man kan bli kjent med folk.

Skrevet

Februarmamma:

Takk for tips angående ting å gjøre med baby da, godt de har babykino og babysvømming da!

Jeg hadde fylt ut påmeldingen og alt til babysvømming i Oslo, men veldig glad for at jeg ikke rakk å betale før vi kjøpte huset:)

Dessuten er det svømmebasseng i hagen der vi skal flytte, så jeg kan jo ha babysvømmetreff til våren/sommeren;)

Kjøpte to familiebilletter til Drammensbadet på Sweetdeal for en uke siden, og vi har vært der 2 ganger før, så der kommer vi nok til å gå en del ja!

Lykke til i jobb da, men har dere delt permisjonen 60-40? Skal babyen din i familiebarnehage til våren da kanskje?

Vet du om det er vanskelig å få barnehageplass i Drammen? Gjelder samme regel med før 1.september der også? Har ikke ringt enda for å overflytte eldstejenta vår, så får se om jeg bare har henne hjemme til jul i hvert fall:)

Skrevet

Hei

jeg bor i Skoger og har ei snuppe på snart 7 mnd. Det er ikke noe helsestasjon i Skoger - det er litt delt har jeg skjønt - noen i skoger hører til på Marienlyst helsestasjon i Drammen, mens andre - bla vi - hører til på Fjell helsestasjon. Vi er bare 3 stk i gruppa, og 2 av oss har litt kontakt utenom. men jeg er klar for å danne trille/barsel gruppe her altså!

Skrevet

Jeg bor også i Skoger! Har en gutt på 6 uker! Er mye ute å triller i Skoger!

Skrevet

Jeg kunne gjerne tenkt meg noen å trille med. Kjeder meg mye om dagen(har ikke billappen), men busser gjerne en del;) Hvor hen i skoger bor du mb1987?

Skrevet

Jeg vil også gjerne bli med på trilleturer når vi flytter 15.oktober!

Jeg vet ikke helt hvor i Skoger vi bor, men det er i hvert fall 2 minutt fra E18 og ca 800 meter fra Skoger barneskole. Så jeg vet ikke hvilken HS jeg vil høre til. Hvor i Skoger bor dere?

Nå har jeg dannet en gruppe på Facebook som heter "Barselgruppe Drammen våren 2011", så spør meg bare om å bli medlem:)

Skrevet

Da bor jeg ca 15 min i gå avstand til deg:) Så litt trilling burde vi få til:)

Skrevet

Pappaen skal være hjemme 13 uker og vi har fått indikasjoner på at vi får bhg-plass fra han er året gammel, ikke på førstevalget, men kanskje 2:e. Men det er i Røyken kommune da. Trur det er verre i Drammen uten at jeg er sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...