Gå til innhold

Hvordan står det til med Oktoberdamene?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da sitter jeg her med litt under 6 uker til termin. Har blitt forkjølet og hoster og nyser som bare det..... Kjett og slitsomt men er på bedringens vei.

Sover dårlig, vondt rygg, ømt mageskinn osv... det er vel ikke mer å forvente nå på slutten av svangerskapet. men gleder meg til å hilse på den lille nå:) 9 mnd er lenge....

Hvordan er det med dere andre da? Det nærmer seg for for de med termin aller først i oktober:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann =) Har termin 10. Oktober og må si jeg er RIMELIG klar til å få ut skatten :-p Sover dårlig, ja og har masse nedpress, stikking, mensmurring osv osv.. Bare alt kunne kommet i gang snart ;)

Skrevet

i underkant av 4 uker igjen...og det går ikke fort nok! Hadde glemt HVOR lei man blir den siste mnd...blæ...kjennes ut som fødselen er rett rundt hjørnet med alle disse vondtene!!

Skrevet

3,5 uker igjen og noen dager håper jeg bare at han ligger i armene mine, andre dager er det deilig å vite at jeg kan sove når jeg vil og fortsatt har tid til å ordne klart alle ting.

Har startet med modningsakupunktur og føler meg klar for å ta imot lillegutt! :)

Formen er til tider ELENDIG, men som regel går det bra. Litt deppa om dagen, må være en blanding av tungt vær og hormoner.

Skrevet

JEg har termin 29 oktober... blæææh, det er så lenge tid. jeg kjeder vettet av meg om dagen og tiden snegler seg avgårde.. har 7 uker og 2 dager igjen til termin og det er såååå lang tid! vil at tiden skal fly fram til 20 oktober nå, da skulle jeg klart å nyte de siste dagene.. Jeg er så utolmodig. Har kynnere med nedpress på kvelden som er slitsomt også!

Skrevet

6 uker igjen til termin, men håper for guds skyld at de kommer før tiden.. Tv1 er 1% mindre og Tv2 8% mindre, så de er helt normale. Kan ikke tenke meg å føde to 3,5 kilos barn. Har vært inne på føden i går og i dag p.g.a hodepine og litt høyt blodtrykk. Henvist til sofaen frem til onsdag, da skal jeg til jordmor. Ny ultralyd i neste uke.. Magen er sprengt til det ytterste, navelen på tur ut. Kjenner at jeg begynner å bli lei, men at jeg ønsker at de holder seg der inne et par uker til...

Skrevet

Heia!

Her er det 4 uker til termin og jeg har siste uken på jobb før permisjon.

Formen er variabel og har mye kynnere... Det hadde jeg ikke med førstemann og er spent på om dette vil føre til tidligere fødsel en sist.. Han kom 11 dager på overtid... :-/

Lite søvn og mye uro i kroppen er også om det er noen trøst ;-)

Gleder meg til fødsel og til å få treffe turbobabyen!

Ha en fin kveld!!

Skrevet

Heisann

Her er det nå 27 dager igjen til termin 3.oktober :D

Men er veeeldig klar for å få henne ut nå, tenker at etter lørdag (37 uker da) så kan hun bare komme!!

Eller så er jeg også plaget med denne bekkenløsningen og i tillegg høyt blodtrykk som må sjekkes to ganger i uken!! Er ganske lei av lege/jordmor og tisseprøver nå ja ;) Er ikke bare bare å tisse i ett pittlite rør!

Meeen prøver også å tenke positivt at dette er de siste dagene jeg og samboer har helt alene, uten forpliktelser osv.. Så prøver å nyte dagene max; snart er det en ny sjefs-prinsesse i hus <3

Skrevet

Haha <3 Min engel <3... Kjenner til det med at det er vanskelig å ordne med tisseprøve i disse røra når man har skikkelig mage :P Huff..

Er 27 dager til meg og ;) Han har fortsatt god plass inne i magen min mente jordmor i går. Lå med hodet godt nede, men alikevel godt med fostervann og plass å boltre seg på, og det kjenner jeg, for han kan snu seg ofte enda:P Hun tror han blir ca rundt 3100 -3400 rundt termin, ikke store gutten med andre ord :) Men det kan jo hende hun tar helt feil og ?

Han kan bare komme etter lørdagen ja, helt enig ;)

Skrevet

☆★Storesmurf&lillesmurf: Min lille prinsesse var på ul i uke 32 ca 2200 g så hun lå på øvre normalen. Så da får jeg nok en stor liten jente ;) Var hos jordmor idag, og hodet er enda ikke festet seg, men hun lå også godt nede..Så blir vel noen uker til på oss begge ja ;)

Noen som har begynt å kjenne til mye kynnere og murringer osv?? Jeg merker ingenting jeg..

Skrevet

Null. niks, nada kjenner INGENTING!!!! men gjorde ikke det sist heller. Begynte med murringer lørdag og frøkna ble født mandag morgen etter 8 timer på føden, så håper på noe lignende denne gangen, Det var veldig greit og passer godt med forvarsel nå når vi må ordne barnevakt:)

Vi må nok tenke ut en "bakvakt" ordning. har noen vi kan spørre i uka som ikke jobber mye og noen vikan spørre på helg. Har dere tenkt på det enda?

Skrevet

Her er det 4 uker til termin, men håper ho kommer snart.

Masse kynnere som er voooonde. Masse nedpress og deler av slimproppen har gått.

Helt annerledes denne gangen enn de to forrige. Da startet fødslene med blødning. Og nesten ingen kynnere.

Skal til jm på fredag og håper ho undersøker meg for å sjekke om det er noe på gang. De fleste sier jeg har fått det typiske fødsels ansiktet, ikke at jeg ser det selv...

Men hadde vært greit med litt forvarsel, da vi har to barn her hjemme vi må ordne barnevakt til.

Masse lykke til jenter, håper disse ukene går fort =)

Skrevet

cessa81: Hva er fødselsansikt? Dette har jeg ikke hørt om..

Når det gjelder barnevakt så er dette førstemann så trengs ikke noe barnevakt her i huset, men har en hund da, så har ordnet med hundevakt :D hehe..

Skrevet

Haha, nei si det. Sier at man får ett annet drag over ansiktet før fødsel. Er vel noe som henger i fra gammelt av =)

Skrevet

ca 6 uker igjen hær. begynner å bli klar for fødsel snart nå ja kjenner jeg=)

fått ødemer i beina de siste dagene, skikkerlig ubehagelig og skoene er for trange. ellers merker jeg at det er skikkerlig tungt å gå, og jeg blir fort tungpust. og sover ikke serlig godt om natta heller, ligger og vrir meg og går på do 2-3 ganger! har også litt halsbrann og luft som må opp.

men skal absolutt ikke klage. har ei venninde som har skikkerlig bekkenløsning i tilegg til diabetes så jeg føler egentlig at mine "problemer" er bare barnemat=)

gleder meg så masse til lillejenta kommer snart=D

Skrevet

Nå er jeg skikkelig lei hehe. Er nå 35 fullgåtte uker og har gått med nedpress og skikkelig vonde kynnere siden uke 31ca. Da sank magen og vesla la seg langt nedi bekkenet. Føler at hele ungen ramler ut hver gang jeg reiser meg hehe. Har en på 13 mnd å løpe etter så får liksom ikke hvilt meg skikkelig heller.

Har født 2 uker før med 2 av mine barn, så håper veldig at det skjer denne gangen også:)

Er veldig sliten og mye trett for tiden. Sover dårlig pga bekkenet om natten. Ellers skal jeg ikke klage. Har vært det beste sv.skapet frem til nå. Alle de andre 3 var mye tyngre. Men føler jeg har gått gravid i en evighet, og det har jeg jo også. Mistet den første i uke 14, 3mnd etterpå gravid, fødte sønnen og gravid igjen etter 5-6 mnd. Skal bli godt å bli ferdig:)

Skrevet

31 dager igjen til termin 7 oktober. Kjenner jeg begynner å bli skikkelig klar for å møte lillefrøkna nå :)

Har de siste dagene hatt mye nedpress, vonde kynnere og en del stikkinger. JM mente for 3 uker siden at jeg kanskje kom til å føde litt tidligere pga baby lå såpass langt nede. Krysser fingrene for at hun har rett :D

Skrevet

Det står da bra til.... sånn tross alt! Men jeg må innrømme at jeg gleder meg til å få gutten vår i armene! Har menstermin 20. oktober og håper den terminen er "mer riktig" enn ul-termin som er 28. oktober ;-)

Dette er mitt første svangerskap og jeg hadde ikke mine ringeste anelse om at det er så tøft å gå gravid. En ting er de fysiske forandringene, men en annen er de hormonelle (mentale)! Jeg har aldri ledd så høyt og hjertelig før, men jeg har aldri heller vært så sint før. Og jeg har aldri gått så raskt fra latter til gråt som nå!

Ellers er det de vanlige plagene, men formen blir faktisk bedre og bedre. Jeg var veldig dårlig første halvdel av svangerskapet og så har jeg faktisk blitt bedre og bedre og bedre :-) Nå går jeg fjellturer jeg bare kunne drømme om for to-tre måneder siden! Håper det fortsetter slik...!

Skrevet

Fjellrypa venter baby: Hahaha, må si jeg kkjenner meg skikkelig igjen i det å gå fra nesten "gal" latter til grining! Merker noen ganger at jeg ler så jeg får vondt i hodet, og tårene spruter!! :D Og huff, stakkars samboeren min som må tåle mine fæle utbrudd, kan virkelig kjefte for ingenting. Og oppdager underveis at hmmm...hva var det jeg kjeftet for egentlig??!!

Heldigvis er vi nærmere målstreken nå enn noen gang :D

Skrevet

Huff... det er tungt synes jeg!!! Har ei meget aktiv jente på 2 år, og med masse kynnere og nedpress og vondter så er det tungt! Termin 1 okt. Fikk før tiden sist, så håper hun kommer snart ;)

Tror ikke det drøyer veldig lenge altså... Kjenner at babyen ligger godt nede i bekkenet, så tror (og håper) hun modner meg nå. Men kan bli lenge å vente om jeg tar feil og må gå på overtid....

Skrevet

Termin 23. oktober. Jeg er lei, lei, lei!! Klarer nesten ikke å få på meg sokkene, sko m snøring er utelukket, å bøye seg i det hele tatt er tortur! Sover dååårlig og må ha 4 puter i sengen; to under

hodet, en mellom bena og en under magen. Nei, han får værsågod komme et par uker før tiden sånn som broren hsns :P

Skrevet

Åååhhh skulle så ønske jeg hadde termin tidligere som dere....mens-termin 27 okt, ul-termin 30 okt og er rett å slett drittlei!

Gleder meg til å sove uten at jeg våkner hver eneste gang jeg snur meg, gleder meg til å kunne ligge akkurat hvordan jeg vil, gleder meg til å bli mamma til ei lita prinsesse og ikke minst til å se to stolte storebrødre som stuller og steller med lille-søster, gleder meg til å kunne gå med litt normale klær igjen og tenk å slippe den dritt halsbrannen!!!!

I dag begynte jeg å hyl grine fordi min mor sa "Hei Tjukka", da skal jeg si dere mamma fikk dårlig samvittighet. Hun har ikke for vane å si sånne ting, hun har hele tiden sakt at jeg er så nydelig gravid...men i dag tok jammen hormonene overhånd og jeg fikk jo nesten sjokk selv!!!

Så her også er vidunderet velkommen en liten stund før tiden men får vel bare smøre meg med tålmodighet en stund til!!!

Skrevet

Hei hei! Her er det 44 dager igjen til termin den 22. oktober, og jeg er snart høygravid!! Wohooo :))

Her er det forferdelig dårlig nattesøvn for tiden! Halsbrann og mye stikninger i underlivet! Merker også at pusten ikke er så god lengre.. Anpusten av alt! Aner ikke hva som venter meg, for er førstegangs! Litt skummelt dette her ;) Håper på at lille prinsen har tenkt å komme før tiden, for begynner å bli litt utålmodig.. hihi

Var med ei venninne på ul på mandag, å tror dere ikke jordmor fikk meg opp på benken, slik at jeg fikk se gullet mitt jeg også! Rørende :) Han har jaggu vokst seg stor inni magen <3

Ellers begynner det meste å bli klart her hjemme. Senga skal vi hente å montere i helga :D Jeg er i full gang med redebygging, og baker og vasker å duller hjemme litt hver dag :)) Koselig også!

Noen andre som begynner å ha alt klart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...