Fru Tuttemor Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Lillemann er snart 7mnd og jeg ammer enda ,men betraktelig mindre enn før han var 6 mnd,nå får han grøt til frokost og kvelds og en eller to smaksporsjoner/måltider med noe godt på glass evt.. resten ammer jeg..Har skjedd noe "der nede" i det siste,økt utflod og litt sånn gravidtegn,stikkinger i eggstokk og litt småmurringer..tok test men den va negativ..er det mens på tur eller ?har hatt det slik i snart tre uker ca... Andre erfaringer fra dere ammere ?
Gjest Madolyn Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Her dukket mensen opp i går, selv om jeg ammer hver 2.-3. time på dagtid og minst 2 ganger mellom kl 21-05. Gutten er snart 5 mnd. Jeg går på Cerazette da, som kan gi en del blødninger, så helt sikker på om det er mensen vet jeg jo ikke.
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 I dag! Hurra!!! :-D Nærmere forklaring: Første gang var i midten av april til tross for fullamming. Deretter har kroppen vært litt på bærtur. Følt meg uggen - murring i mage og rygg, litt kviser, som jeg egentlig aldri har ellers, fysen på usunne ting hele tiden- et par uker(!) hver mnd siden april og har hele tiden trodd at mensen kommer tilbake. Nå gjorde den endelig det, så da kanskje jeg føler meg normal igjen snart. Kondom som prevensjon, så ingen ting som skulle forstyrre systemet ellers.. Ammer forresten fortsatt morgen og kveld og av og til midt på dag eller ettermiddag. Lille snupp er straks 10 mnd. Skulle gjerne vært uten hele skiten i lang tid jeg altså, men når først kroppen føles i ulage, så kan jeg like gjerne få alt tilbake som før.. :-)
firebarnsmum Skrevet 6. september 2011 #4 Skrevet 6. september 2011 Sukk, jeg synes dere er heldige. Jeg fikk tilbake mensen bare 6 uker og 5 dager etter fødsel, og eggløsningen kjentes godt i god tid før det. Dette var barn nummer fire, og etter de andre tre så kom den tilbake etter 7 uker og 3 dager med alle tre. Nyt det så lenge det varer dere:) Med mindre dere prøver å planlegge to tette babyer da.
firebarnsmum Skrevet 6. september 2011 #5 Skrevet 6. september 2011 Og ja, jeg har fullammet alle fire:)
Ane Elise Skrevet 6. september 2011 #6 Skrevet 6. september 2011 Jeg fikk mensen 4 mnd etter fødselen selv om jeg fullammet lille nurket.
Fru Tuttemor Skrevet 6. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2011 Ja jeg er spent på om når min kommer..planlegger jo to tette så jeg er sånn smått begynt å lure på når systemet er "good to go"
enits40 Skrevet 6. september 2011 #8 Skrevet 6. september 2011 Kom omsider, etter nesten ti måneder. Greit å være tilbake, synes jeg, selv om jeg ikke akkurat har savnet den aktivt. Ammer ca. tre ganger om dagen.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 6. september 2011 #9 Skrevet 6. september 2011 Jeg fikk mensen mnd etter at jeg trappet ned på ammingen. Dvs. 3 ganger i døgnet. Da gikk det jo ca 10-12 timer mellom hver gang. Synes det er godt å vite at kroppen er tilbake til normalen.
Jomfruen76 Skrevet 7. september 2011 #10 Skrevet 7. september 2011 Hei. Har aldri ammet babyen, så fikk mensen ca 2 mnd etter fødselen. Til tross for diagnosen pco har jeg alltid hatt regelmessig mens før fødselen. Har hatt mye tull med mens nå etter fødselen, skal oppsøke lege om det ikke gir seg snart. Har i liket med en her inne prøvd minipille som prevensjon, fikk magesmerter så jeg trodde min siste time var kommet. Har nå spiral, bare tull med det og. Andre som har lignde erfaringer?
lovina Skrevet 7. september 2011 #11 Skrevet 7. september 2011 Her er fortsatt ingen mens, babyen er ni måneder. Vi hadde egentlig planlagt to tette, men går jo ikke uten mensen tilbake Ammer ca fire gang pr dag pluss mye på natt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå