Gå til innhold

hvilke vinterpose velger dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hva er de foret med?

skatten min har en tendens til å bli klam og svett...ganske varm av seg..tenker at ull er det beste jeg da..samtidig som han ikke tåler ull mot huden så bra...finnes der poser med ull ytterst og bomull innerst?? er jo så masse å velge i at jeg blir forvirret jeg:S

hva velger dere og hvorfor?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååå jeg starta jo en sånn tråd selv for ikke så lenge siden; men glemte den bort i amme/søvntåka... Vil ha søkefunksjon!!! Hehe... Dytter litt på denne; har også en varmblodig gutt som skal over i sportsdel om en måneds tid og trenger pose..

Skrevet

Jeg har Odenwalder dunpose til begge jentene mine, synes den er suupergod og varm, men ikke like stor og klumpete som Voksi:) Men dette er en vinterpose da, så kommer nok ikke til å ta den i bruk på en god stund enda; her går det fortsatt i tepper for tida:)

Her er posen;

http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/odenwalder-dunpose.html

Den er forresten veldig lang og fin, så den holder ut hele vognperioden. Digger snøringen på toppen, så det blir lunt og fint rundt babyens hode:)

Skrevet

Lurer på det samme her også :-)

Må over i sportsvogndelen snaart, da hun er en lang liten (tykk...) frøken, og Montain Buggy-bagen begynner å bli i korteste laget.

Men må ha noe som fungerer til Vestlandsvær (dvs som regel ikke alt for kaldt), og til en frøken som er ganske så varm av seg.

Skrevet

Vi har kjøpt denne Easy Grow-posen:

http://www.lilleprinsen.no/product/572316/easyGrow-_dunpose-inkl.-forlengerledd-DENIMBL%C5-.html

Har ikke prøvd den vinterstid enda, men regner med at den er varm og sånt :P

Årsaken til at vi valgte denne posen var at den kom greit ut i tester, samt at jeg foretrekker én glidelås i front og at man kan forlenge posen. Sistnevnte er greit, siden posen da ikke tar så stor plass i bagdelen når man ikke har forlengerleddet på (hadde en City bag).

Skrevet

Odenwalder-posen er så lett og nett at den passer fint oppi City Bagen:)

Easy Grow posen virker også som en god pose, men den er litt tyngre og mindre "fluffy" enn Odenwalderen, men ellers er de ganske like. Så det blir nok litt smak og behag hva man foretrekker:)

Skrevet

ODENWALDER! Ingen over, ingen ved siden. Fantastisk god pose.

Dunpose, med "fleece"bamse inni, så den er myk og god. Den har hull til seler hvilket er et must for min lille Houdini. Den er varm og god så man trenger ikke ha så fryktelig mye klær inni posen på høsten. Den kan snøres igjen på toppen så den blir lun og god. Den er laaaang så den kan brukes hele soveperioden og lengre. Den er lett og tar ikke så stor plass, men har plass til barnet. Vanskelig å forklare.

Skrevet

ok..så odenwalder er er hit ser jeg;) er det dun eller ull eller lammeskinn eller?? og er den vannavstøtende?:)

Skrevet

Jeg har kjøpt voksi classic (retro), den er av ull.

Hadde en tråd her inne jeg også og da var den en av de som kom "best ut". Men jeg har ikke fått den enda, så jeg kan ikke uttale meg enda:)

Skrevet

Jeg har en voksipose som storebror brukte, var superforøyd med den og den kommer lillebror til å bruke og. Jeg synes det er ganske greit at når han var bitteliten var posen så stor og kunne brettes godt opp og rundt at det holdt med ullbody og longs (og selvfølgelig lue og votter). Når han ble større (vinteren han ble ett) var posen litt mer luftig iom at gutten var større og vi hadde gått over til sportsvogn. Da var det greiere å kle på gutten litt mer oppi posen.

Dessuten kan samme pose brukes fra 0-3 år, kan brukes som leketeppe, dyne ++

Så jeg liker voksiposen :)

Skrevet

Har easy grow ono og er super fornøyd! Tulla holder seg god og varm og dette er også markedets lengste! Mener den er 130 cm lang når skjøtedelen er satt på:) Veldig fornøyd:)

Skrevet

Fikk tips av butikkdama på babyshop om at de skulle ha kampanjetilbud på voksipose i midten av september. Så hvis noen skal kjøpe denne, så er det lurt å vente bittelitt..:-)

Skrevet

Jeg har kjøpt både den Odenwalder dunposen og voksi classic på Barnas hus denne uken. Klarte ikke bestemme meg så det ble begge to. Vil nok bytte litt på og så la en ligge fast i barnehagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...