Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei nydelig snuppe på litt over 4 mnd. Livet med henne blir bare bedre og bedre etter en tøff start med kolikk, ammeproblemer og litte søvn. Men hun har lenge nå vært blid og fornøyd, vi koser oss stort på dagtid. Hun har også en stund sovet fra 20 til 05, 06 eller 07 før påfyll av mat, tar som regel morgen 07.30. Vi prøver å legge oss 23 og sove 23.30, med andre ord får jeg mye mer søvn enn tidligere. Og hun er jo kjempeflink nå på natta. Men jeg går som et gjespende spøkelse hele dagen. Er så utrolig trøtt. Mister nesten motet, hele dagen tenker jeg bare på at jeg gleder meg til å legge meg. Hun sover tre blunder på 30-45 min per dag, rekker ikke sove på dagtid. Husarbeid og alt mulig annet jeg skulle ha gjort blir ikke gjort og det hoper seg opp. Gubben gjør så godt han kan men har korte ettermiddager med snuppa. litt sosial er vi innimellom.

Er det bare slik å få barn? man må regne med å være helt utslått.

Blodprøvene type jernlager, stoffskifte ol er helt fine etter fødsel...

Hvordan har dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å legge deg en time eller to tidligere? 23:30 er tross alt rimelig seint å legge seg... Hvertfall hvis du føler deg utslitt, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du er oppe så seint?

Jeg har ikke noe overskudd enn så lenge men så er gutten på 5 mnd våken 4 ganger hver natt fremdeles, og vi har også hatt 4 utrulig slitsomme startmåneder med mye gråt, lite søvn og isolasjon pga vognnekt og bilnekt.

Håper du finner igjen energien ;)

Skrevet

uff fire ganga per natt er mye, føler med dere. Vi er utrolig heldige nå. Får håpe det blir bedre snart. Legger oss vel da fordi vi føler vi må ha pittelitt voksentid, koble av, det viktigste husarbeidet ol. Men det er klart at å legge seg tidligere er et alternativ. Men mener da i grunnen at jeg bør ha mer overskudd på den søvnen jeg får. Kanskje hele nye situasjonen som mamma tar mye energi...også lurer jeg på om det er vanlig eller om jeg nesten ikke tåler noenting.

Skrevet

Husk at du har hatt tøffe måneder i starten. Kanskje kroppen din faktisk trenger 9-10 timer søvn i døgnet en stund for å hente seg inn? Veldig lurt å prøve å få litt overskudd også nå som du har mulighet, i tilfelle veslesnuppa begynner å sove dårlig igjen i en periode.

Skrevet

Du merker nok ikke hvor mye energi det faktisk tar hver dag med barn. Hun er jo fortsatt ganske liten. Jeg er ikke overrasket over at du har det slik. Jeg har en på 4 og en på 7 mnd og må si at det er ingenting igjen av meg etter endt dag.

Det går mye energi til disse små på det mentale plan også. Det er klart du da blir sliten.

Gjør et forsøk på å legge deg tidligere. Gjerne at du har sovnet til halv elleve. Det funker her.

Skrevet

Det er nok noe i det at det tar mye energi denne nye hverdagen. Også har man kanskje samme krav til seg selv som før, og det funker nok ikke. Nei får bare legge meg tidligere. Takk for svar :)

God Natt :)

Skrevet

Jeg har ikke overskudd, men jeg klarer ikke å leve i et rotehus heller, hehe.. meg og sambo har blitt enig i at vi får inn rutine på å holde det rent, for det er ikke lenge til småen på 4,5 mnd begynner å sleike på gulvet og alt annet som hun får tak i:)

De første 3 mnd ryddet jeg heeeeele tiden og slappet ikke av når jenten sov... etter kjeft fra helsesøsteren har jeg nå slutten med det om formiddagen, og begynner heller 1 time før sambo kommer hjem, for da er avlastningen rett rundt hjørne. Har myyye mer "overskudd" enn jeg hadde de første 3 mnd, selvom jeg går rundt som en zombie da jenten spiser, spiser og spiser om natten.. drømmer om avvenning...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...