Gå til innhold

Tidlig UL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig tørr jeg å melde meg inn her. Vanskelig å tro at jeg er GRAVID.. Var ikke planlagt, men gleden er stor.

Jeg var idag på tidlig UL, da jeg trodde jeg var i uke 8+4 (ifølge menstermin)

Men UL viste at jeg muligens bare er rundt uke 7, da embryoet var ca 8 mm.

Ble kjempe skuffa, da disse ukene har vært de tregeste i hele mitt liv.

Noen som har opplevd det samme, men som senere har vist seg at man egentlig var så langt på vei som man trodde....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke med tidlig ultralyd, men fikk satt tilbake terminen nesten to uker på vanlig ultralyd med ho første.

Ho kom på deres termin, og for meg to uker over, og var tydelig overtidig da hun kom.

Skrevet

Jeg ble satt to uker tilbake på ordinær ul med lillegull. Da han kom i uke 38 (i følge ul terminen), så sa legen at terminen min stemte bedre:)

Skrevet

Alt så bra til, og hjertet slo! var jo ikke så mye mer man kunne se.. Han så også at jeg hadde en bitteliten blødning i livmoren, som da ikke hadde kommet ut enda... men at dette ikke var noe farlig siden det så ut som alt stod bra til med barnet.(Kunne være gammel mens f.eks) Men selv ble jeg kjempe redd og engstelig. og itillegg bli satt tilbake så mye :(

Skrevet

Heisann.

Jeg er gravid for 8. gang. Har mistet 4 ganger og fått 3 flotte barn, og håper at alt skal gå godt denne gangen, slik at jeg får oppleve miraklet med å bli mamma enda en gang :-)

Har pga. dette og sykdom vært på mange UL. Har opplevd å blitt satt tilbake på tidlig UL, men når jeg er kommet til den ordinære UL har det stemt med kun få dagers margin med mens-termin. Det er derfor vi får UL mellom uke 17-19 for at det er i denne perioden at fostrene er mest jevn i veksten og legene kan regne sikrest mulig ut termin. (Selv om lille knøtt som regel selv bestemmer når han/hun vil komme ut :o)) Prøv å ikke tenk for mye på at du ble flytta litt tilbake. Både lege og jordmor regner fortsatt etter mens-terminen, frem til du har vært på den ordinære UL.

Kan jeg spørre om det er en spesiell grunn til at du har tatt tidlig UL?

Prøv å slapp av og tenk positivt! Vet at det ikke alltid er like enkelt, men det kommer sikkert til å gå bra. Du har sett et bankende hjerte, og da er sannsynlighetet for at dette skal gå fint veeeeldig stor!

Masse lykke til videre :-)

Skrevet

Ja, har skjønt at det er ganske vanlig å bli satt tilbake, og at det er vanskelig å måle nøyaktig når barnet er så lite.. Men man vil så gjerne være over de magiske 12 fortest mulig....

Jeg tok tidlig UL pga at jeg har en tendens til å bekymre meg veldig.. Ville få en bekreftelse på at jeg virkelig var gravid og at barnet så langt har det bra.. Og det fikk jg jo.. Har du noen erfaringer med blødninger?

Masse lykke til for deg også!!!!

Skrevet

Har blødd alt fra lite til kjempemasse, å vet at mengden på blødningen ikke har så mye å si for hva som egentlig skjer... Men har erfart at blødning ikke er ensbetydende med at noe er galt og at man mister det lille knøttet. Med den første gutten min begynte jeg plutselig å blø i uke 10, ikke så mye egentlig, men nok til at jeg ble kjempebekymra og var ganske overbevist at nå går det galt denne gangen også! Ble sendt på UL, hvor de ikke fant noe galt. Alt gikk fint, å han ble født til termin. Med nr. 2 begynte jeg å blø i uke 6, ble sendt på UL hvor legen mente det kunne være en liten blødning fra morkaken, men vanskelig å si siden alt var så smått da. Ble sendt hjem med diagnose truende abort og beskjed om å ta det rolig. De regulerte også litt på mengden med blodfortynnende medisin som jeg bruker. Det gikk fint denne gangen også, utrolig nok. Men det var en vond tid å komme seg gjennom, ukene var lange! Med nr. 3 opplevde jeg endelig et svangerskap uten blødninger, det var helt utrolig! Nå er jeg kommet til uke 7+1, fortsatt ingen blødning, håper så at det går godt denne gangen også!

Skrevet

Har ikke vært på ul enda.. er bare 4+5 uker ca.. men sko ønske jeg fikk gått på ul for å sjekket.. går mer opp for en når man får se på ul. jeg kunne prøvd å spurt om jeg kunne fått ul hos gyn. Men er vell litt tidlig enda.

Siden jeg fant ut jeg var gravid også har det gått utrolig trengt. å det vil sikkert de neste uke også gjøre.. =S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...