Gå til innhold

BASSON PARMA...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fant en Basson Parma på babyutstyrsbutikken her om dagen. Den var på tilbud og var helt herrrlig!! Den var beige med ekstra trekk innvendig som var i myk, litt tykt microfiberstoff (kjentes sånn ut ihvertfall). Den var så fin at jeg nesten kjøpte den, og vi har ikke begynt lagingen ennå, bare snakket om at vi snart skal nappe ut spiralen :P

Noen som har noen erfaringer med Basson Parma? De er store, men den virket veldig lett å manøvrere på tross av det. Og siden vi hadde en liten "fancy" vogn til førstemann er jeg herved motstander av alt "lite og nett" og tilhenger av digre vogner som holder lenge :P Har sett på Basson Baby nettsiden og er helt forelsket, de er billigere enn andre vogner, men de virker jo gode og solide og gjennomtenkte.

Må jeg forresten kjøpe sportsdelen (Monza) for seg selv, eller selges de vanligvis i 2 spann??

Hilsen OVERivrig vogndilla dame :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal du få svar fra en annen med vogndilla, men som aldri har hatt sansen for basson. Jeg får rykninger innvendig når jeg ser en.

Basson har ikke et godt rykte. Mulig du syns den ser solid ut, men det er ikke det den er kjent for. Det er en billigvariant, og du får det du betaler for. Det mine venninner har klagd mest på er at understellet har rustet, (men det kan være utbedret på nyere modeller) og at den knirker og blir etter en kort stund slarkete i alle ledd.

For å være ærlig så er det ikke noen skjønnhet av en vogn heller. Utdatert fasong rett og slett. Den ser skjør ut i mine øyne. For tiden er det en vogn for de eldste mødrene som ikke følger helt med i tiden og ikke bryr seg om hvordan ting ser ut eller hvilke signaler de sender ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp basson.... vi hadde den til førstemann og den var elendig.. blei fort skjev både i understellet og hjulene. slarkete og rustete blei den også slik som hun over forklarer. dette var 2007 modellen...

eneste den dugde til for oss var som sovevogn i bhg... legg heller på litt penger og kjøp ei ordentlig vogn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super fornøyd med vår! Hadde emmaljunga før, men er mye mer fornøyd med basson:-)

Synd jeg ikke skal ha flere barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Basson Roma og var kjempefornøyd, prøvde Simo først men likte den ikke i det hele tatt. Det viste ikke på vogna at den var brukt, etter å ha blitt brukt daglig i 1,5 år! Basson har vunnet tester også, skjønner ikke kritikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den er pen jeg da, så akkurat kritikken om utseende preller av :P Ang at den ruster, kommer det vel litt ann på hvordan den blir brukt og oppbevart? Men hvem av vognene var det som begynte å knirke og leddene ble dårlig på? Var det Parma eller en av de andre? Vet jo at Viking og Balder er billige Basson vogner, men Parma, Nobel og Grande er jo dyrere? Og Basson er jo de som har Peg Pergo og X- lander, kommer ikke de godt ut av tester??

Jeg vil ha en stor vogn med lang liggeinnsats, for denne gangen vil jeg ikke bruke sportsdelen før ungen er nærmere ¨året ;) Med førstemann måtte vi bytte over så fort vinteren kom, for det ble ikke plass til unge og tykk dyne eller pose i bagen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Bassonvogn i 2005. Da vant den en test i "Tv2 hjelper deg". En super vogn hvor man kan bruke bagen lenge da den er så stor. Den var like fin å bruke til andremann også.

Et minus er at den var veldig stor i "åpningen". Det ble litt vindfull følte jeg for babyen og det regnet lett inn. Måtte til med et dyrt regntrekk.

Men jeg hadde den i alt føre, snø og slaps og den var genial.

Sportsdelen fikk vi med i samme kjøp. Den er også litt høyere enn andre vogner -noe jeg liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte på denne: http://www.basson.dk/barnevogne.php Med denne bagen til:http://www.basson.dk/barnevogne.php . Den vogna jeg så hadde foret til luksusliften, men den var helt lik den vanlige Parmavogna, så kanskje man kan få foret til luksusliften til den vanlige vognbagen? Eller kan jeg bruke luksusliften som bag til Parmavognen ;)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Basson vogn, og er strålende fornøyd med den! Jeg er har tre barn, og har brukt vognen i allefall i to år til hver av dem! Kjempe bra vogn! Må med at barna mine sover ute i all slags vær, og vognen har ikke rustet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guri som jeg får lyst til å løpe og kjøpe den jeg så på tilbud!! Det var 3000 (eller 4000, husker ikke om det var et 2 eller 3 tall foran de tre 9'erne :P ) for den, vet ikke om en får med sportsdelen da, men den kan jeg jo evnt kjøpe senere eller prøve å finne brukt på finn ;)

Meeeen, jeg sitter nå fortsatt her med en 3 åring og spiral i hurva, så det blir litt galskap å handle vogn, selvom den er på tilbud og er drømmevogna :P

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ah, but the waiting is unbarabel! Hehe, skikkelig verpesjuk og helt på randen :P Men fornuftig som jeg er så skal jeg vel vente til spira sitter :P Må bare få mast litt mer på gubben nå ;)

Men jeg vil GJERNE har flere tilbakemeldinger om Parma vognen, for jeg vil gjerne ha den til nestemann om jeg så ikke kjøper den nå, så greit å vite om evnt feil/mangler ved vognen :)

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...