mammatil 2<3 Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 noen som har noen gode oppskrifter på middag som passer til baby på 6-7mnd? kansje noen gode mellom-måltidoppskrifter også?
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Har begynt å gi gutten min på snart 7 mnd litt av den samme maten som vi spiser. Dvs jeg må skjerpe meg å lage litt sunn mat fra grunnen av! Utelater bare salt og sørger for at bitene blir passe små og myke. Igår lagde jeg fiskegryte med torsk, løk, fennikel, gulrot, kålrot, søtpotet, hvitløk, persillerot og squash. Forkokte det som trenger lengst koketid, surret alt unntatt fisken i godt med smør. Tilsatte litt fiskebuljong som visstnok skulle innholdet lite salt. Sist i med fisken. Gutten min spiser gjerne biter, men du kan jo mikse det til passe konsistens. Idag hadde vi spaghetti og kjøttsaus som jeg bare moste litt sammen med gaffel. Han er småspist så dette blir som smakeprøver og for at han også skal få være med ved bordet. Ellers kan du kikke på siden til Costamummy http://mamma-i-eksil.blogspot.com/search/label/baby%20mat ,kyllingretten er en hit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå