Gå til innhold

Låsninger/stiv i nakken, vond muskulatur, vonde skuldre --> Hodepine, redussert livskvalitet

Anbefalte innlegg

Sliter så innmari med vond nakke og stram muskulatur. Har låsninger i nakken og går til jevnlig kiropraktor for å få løst opp. Sliter helt sykt med smerter i både nakke og i hodet. Nesten hver dag faktisk. Har hatt det sånn i noen år, men har hatt perioder som har vært bra, men nå har jeg igjen kommet i en dårlig periode. Dette sliter fælt på humøret og livskvaliteten. Bare den hodepinen i seg selv er helt utmattende. Tror jeg er kommet inn i en litt ond sirkel? Blir jo ganske deprimert og sliten av å gå med denne hodepinen og vonde nakken. Dyrt er det også og gå til kiropraktor.

Noen som sliter/ har slitt med noe av det samme og har noen tips og komme med? Jeg er så EVIG takknemlig for alle svar !! :)

Fortsetter under...

trening selvfølgelig. har ikke kiropraktor gitt beskjed om dette?

har selv hatt isjas og samme type rygg/skuldre/nakke-plager du beskriver siden jeg var 16 år. det eneste som fungerer er kiropraktor i kombinasjon med daglig trening. å bare gå til kiropraktor blir som å tro man blir tynn hvis man spiser grønnsaker, mens man propper i seg sjoko og chips i tillegg..

Annonse

Regner med at det er stress og bekymringer som ligger bak. For litt over 3 år tilbake hadde vi et ran på jobben. Etter dette sleit jeg en del med angst. Bare på nattestid. Lå nærmest og ristet fordi jeg var så redd og engstelig. Dette igjen utløste et enormt migreneanfall med aura og det hele. Ja, det var skremmende da jeg aldri har slitt med migrene før. Etter dette ballet det bare på seg. Angsten roet seg etterhvert da jeg visste grunnen for at det oppsto, men av all spenninger så pådro jeg meg låsninger og stram muskulatur. Sleit med svimmelhet en stund og var helt "fjern" i hodet da det sto på som verst. Begynte hos akupunktur, som hadde veldig god virkning på svimmelheten og avslapping. Kombinerte dette med kiropraktor en stund og en periode så var jeg veldig bra. Men nå i det siste har det kommet tilbake for FULT ! Jeg holder på å bli fullstendig gal. Føles ihvertfall sånn, og når man går rundt med denne intense hodepinen så har jeg så mange rare grublende tanker. Jeg tenker noen ganger at jeg holder på og miste meg selv og bli fullstendig gal. Dette er nok mye av årsaken til all anspentheten jeg sliter med nå? Men jeg aner ikke hvordan jeg skal få bukt med denne dritten :-/

legen ga meg kortisonsprøyter en periode.. hehe.. hadde ikke akkurat noen virkning. Også fikk jeg noen hestekurer med medisiner. Jeg spiser knapt paracet, så det er ikke aktuelt for meg.

HI

Skulle trodd jeg hadde skrevet innlegget ditt selv. Jeg sliter mye med nakke. Men jeg må operere pga MR bilder viser en enorm prolaps mm. Så kun smertestillende hjelper litt, hverken fysio, akupunktur eller kiropraktor osv hjelper. Har prøvd alt i mange år :(

Har du vært på MR og CT?

Ja, jeghar vært på MR. Hadde ingen prolaps, men nakken min er ikke buet som den egentlig skal være, den er strak og lener mer fremover enn den skal. Vanskelig og forklare egentlig :-p Blir du også susete i hodet av og til? At du sliter med å fokusere osv? Hender jeg også får "vondt" i ansiktet noen ganger :-p Eller rundt/ bak øyet.. Huff, blei mye klaging her nå.. Men veldig glad for alle innspill og svar :)

HI

Annonse

Ok, min nakke er mye mer buet enn den skal være. Det ser ut som om jeg skyter hodet frem på en måte. Greier ikke holde hodet i normalt stilling, er så vondt.

Har og vondt i hodet/bak øyet på et vis. Er ikke lett å foklare :/

Er helt grusomt, hadde jeg ikke fått all behandling fra sykehus osv hadde jeg ikke "overlevd".Så smertefullt er det :(

Hva gjør lege osv for deg da?

Manuellterapeut er en blanding av kiropraktor og fysio, så om HI har prøvd det ene eller det andre så er det ikke sikkert det hjelper henne så mye mer desverre :/

kiropraktoren anbefalte meg og gå til en holdningsspesialist. Skal hjelpe meg å rette opp nakken også er det snakk om at jeg skal begynne å sove med bittskinne for og se om det hjelper. Jeg er vel villig til og gjøre det meste for å slippe å ha det sånn som dette :-/

Akkurat sånn har jeg det også, og har hatt det i mange år. Kjenner til alle symptomene, og jeg har også vært på røntgen og fått konstatert at nakken min er strak og ikke buet.

Dessverre er jeg blitt uføretrygdet pga dette. Ingenting har hjulpet på meg.

Å ikke bruke adekvat smertelindring i pilleform er bare tøysete når man får kraftig redusert livskvalitet av smerter.

Ellers tenker jeg at en manuellterapeut kunne være bra for deg. Da vil ikke behandlingen koste deg mer enn frikortgrensen i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...