Tre små troll :) Skrevet 14. september 2011 #26 Del Skrevet 14. september 2011 Hehe, jeg satt og tenkte at det kanskje var deg på bildene. Jordmoren kommenterte at dere så så blide og glade ut, og at dere sikkert akkurat var kommet inn... de fleste blir ganske leie av ventingen sa hun Uff, så utrolig kjedelig og skummet. Må du bli på Ahus eller får du dra hjem? Hva gjør de nå? Håper såret gror fint ellers og at det ikke medfører noen ekstra komplikasjoner. Er det langt å reise til Ahus for deg? Jeg bor heldigvis bare noen få minutter med bil unna, så skulle det skje noe er det ikke lange veien. Jeg håper inderlig at jeg blir så bra at jeg kan reise på hotellet. Liker virkelig ikke å ligge på barsel. Gjorde det sist og syntes det var pyton. Men samtidig er det deilig å være et sted hvor man kan få litt mer hjelp da! Var det etterriene som var så ille for deg, eller var det såret etter operasjonen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143576881 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott 3 barnsmor Skrevet 14. september 2011 #27 Del Skrevet 14. september 2011 Jeg fikk heldigvis dra hjem,det var en pose med blod som hadde dannet seg inne i arret og den sprakk,skjedde meg sist også. De renset det og satt på ny bandasje. Denne gangen var etterriene helt jævelige og det verste. Har du fått dato for ks?jeg bor 30min fra Ahus så ikke altfor langt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143578130 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 15. september 2011 #28 Del Skrevet 15. september 2011 Så bra du fikk dra hjem. Håper det går bra med deg nå! KS er satt opp 29. september, altså om 2 uker. Gyn forsøkte å få litt før pga ekstreme bekkensmerter og voldsomt press på endetarmen i det siste, men det var smekkfullt Så her ligger jeg dagen lang. Klarer ikke stå oppreist eller sitte mer enn noen minutter. Men nå er det jo ikke så lenge igjen. Kjedelig å være så handicappet fordi jeg har fått skikkelig redebyggeinstinkt (som alltid de siste ukene), og har ånden over meg for å få alt mulig gjort. Men klarer altså ikke gjøre noe rent fysisk. Skikkelig frustrerende. Føles som om jeg kunne ha pusset opp hele huset helt alene med ren entusiasme og pågangsmot, men kroppen er ikke med. Hehe, kanskje like greit Jeg ligger isteden med iphonen min på sengen og surfer på BIM og Finn etter ny bil. Må jo ha stoooor bil nå med plass til 3 barneseter. Hva slags bil har dere forresten? Dere har vel også tre små i seter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143579289 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott 3 barnsmor Skrevet 17. september 2011 #29 Del Skrevet 17. september 2011 Huff høres ikke mye godt ut med så mye smerter:( Du får tenke på at det bare er 12 dager igjen:)vet du hvilket kjønn?hva har du fra før?vi har en Ford mondeo og det går akkurat med 3barneseter:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143585409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 17. september 2011 #30 Del Skrevet 17. september 2011 Ja, bare 12 dager igjen!! Teller ned sammen med eldstemann på fire. Han gleder seg skikkelig til å bli storebror igjen:) Lillesøster på 22 mnd synes ikke så mye om å bli kost med lenger og vil gjerne bestemme selv om dagen, så jeg har sagt at når babyen kommer kan han kose så masse han vil med den:) Han synes nemlig at lillesøster er så bløt og god å kose med, men gleder seg til å få en baby som er enda bløtere, hehe. De er så søte! Vi får en jente til, så det blir stas. Passer jo veldig bra siden det blir 22 mnd mellom jentene. Gutten vår er straks 4,5 år så han blir så stor i forhold. Men når babyen kommer i hus blir jo veslejenta vår nå plutselig kjempe stor! Husker hvor rart det var sist. Dere da? Vi har en stor stasjonsvogn nå, Subaru Legacy, men med isofixseter får vi ikke plass til tre. Uten isofix går det kanskje... har ikke prøvd. Vi har i tillegg en Leonberger på 50 kg som tar halve bagasjen, så på langturer sliter vi allerede nå med plassen. Vi tenker oss derfor en 7 seter. Jeg har kjempe lyst på Chrystler Grand Voyager hvor man kan felle de 5 baksetene ned i gulvet ved behov, men mannen mener den er for stor. Og han har vel rett, for til daglig bruk trenger vi ikke så mye plass. Tror vi lander på Toyota Previa. Den selges imidlertid ikke i Norge lenger, så må kjøpes brukt, og det er ikke så mange av dem. Leser om så mange som føder før termin her og kunne så gjerne ønske jeg var en av dem. Bare 12 dager igjen, men det føles som en evighet! Jaja, bare glad jeg slipper å gå over! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143586240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott 3 barnsmor Skrevet 18. september 2011 #31 Del Skrevet 18. september 2011 Vi fikk 3 jenta nå,de er 6år og 17mnd. Hun på 17mnd er litt sjalu og det merker jeg godt. Hun skal helst sitte på fanget når babyen får mat. Vi er innlagt på nyfødtintensiven,kom i går da lillefrøkna har fått 39 i feber og er slapp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143588961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 19. september 2011 #32 Del Skrevet 19. september 2011 Uff, det høres ikke bra ut. Men flott at man blir tatt så godt vare på og har ekspertise rundt seg. Vet de hva som feiler henne og forårsaket feberen? Håper det ikke er noe alvorlig! Ang sjalusi er jeg litt usikker på hvordan jenta mi kommer til å ta det. Hun er veldig mammadalt og vi prøver nå at pappa gjør mer og mer med henne for å unngå en for brå overgang etter fødsel. Er redd hun blir veldig lei seg og sjalu for at mamma er litt mindre tilgjengelig. Guttungen på 4,5 er jeg ikke så bekymret for. Han gleder seg en del og har allerede en lillesøster som stjeler oppmerksomhet... Nå teller jeg for alvor ned dagene. Skal bli deilig å få ut den lille akrobaten. Håper dere snart får dra hjem igjen med en frisk jente som du kan kose med! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143594428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott 3 barnsmor Skrevet 20. september 2011 #33 Del Skrevet 20. september 2011 Vi fikk heldigvis reise hjem i går,de fant ikke ut av hvorfor hun har hatt så høy feber. Hun er heldigvis bra nå Snakket med Bhg Idag og de hadde også merket at hun mellomste hadde fått lillesøster. Hun var mer rampete og dyttet de andre ungene. Håper det snart blir bedre. Ja nå er det ikke lenge til det er din tur,har dere bestemt navn enda? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143596702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 21. september 2011 #34 Del Skrevet 21. september 2011 Så bra at dere fikk dra hjem. Feber er jo kroppens måte å bekjempe noe "uforutsett" på og er i seg selv ikke farlig, men på så små barn blir man jo bekymret. Men håper dere fra nå av bare kan kose dere! Navn ja... Alle spør og vi har ingen svar. Vi er alltid treige. Har aldri navn før etter fødsel, og gjerne en stund etter. Jeg er nok litt sta på sånne ting og nekter å gå med på noe halvveis. Jeg skal virkelig like navnet på barnet mitt. Og vi har litt ulik smak. Glad det blir jente for vi er litt mer enige om det. Guttenavn er helt håpløst - vi er på forskjellige planeter! Har noen navn vi begge liker, men ingen jeg virkelig har falt for. Har mest lyst på Sofie, men det er sååååå vanlig nå, også heter nabojenta på 2 år Sofie. Vil ikke ha et uvanlig navn, men heller ikke det mest brukte. Sånn midt i mellom er fint, et navn folk kjenner til og ikke stusser over, men som ikke er oppbrukt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143598299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott 3 barnsmor Skrevet 28. september 2011 #35 Del Skrevet 28. september 2011 Hei endelig Nr 3,prøvde å sende deg pm men det gikk ikke. Vil bare ønske deg masse lykke til i morgen,endelig er det din tur til å se babyen din:)du får fortelle hvordan det har gått. Lykke lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143621574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 3. oktober 2011 #36 Del Skrevet 3. oktober 2011 Hei hei Takk for det!! Det gikk kjempe bra. Var en veldig merkelig opplevelse, og veldig ulikt vaginal fødsel, men jeg følte meg hele tiden så ivaretatt. Alle var kjempe hyggelige og veldig opptatt av meg, hehe. Når de begynte var det faktisk veldig behagelig, og spinalbedøvelsen var en drøm for bekkensmertene forsvant helt! Helt supert! Jordmoren min hadde tipset meg om å kikke i lampa hvis jeg turte, så det gjorde jeg. Så ikke så altfor mye, men så veldig godt når de tok ut vesla! En helt fantastisk opplevelse. Fikk henne til meg med en gang, men hun var så våt og kald så jordmor tok henne ut for å tørke henne. Når de kom tilbake fikk jeg henne på brystet og hun begynte faktisk å amme med en gang! Hun var en liten tulle på 3110 g og 49 cm, men helt perfekt, 10 av 10! Gjorde litt vondt samme dag, og veldig rart å være så immobil, men dagen etter var jeg oppe og gikk, og veldig god form. Nå, 4 dager senere, er jeg i knall form. Kjenner det stikker litt i såret når jeg skal reise meg fra senga eller sofaen, men ellers ingenting. Enig med deg i at etterriene var verst. Hadde skikkelig etterrier første natta, men de ga seg etterhvert. Dag nummer to synes jeg faktisk at luftsmertene var verst. Så snittet i seg selv gjorde nesten ikke noe vondt. Det som jeg irriterer meg er at jeg var på vekta i dag og har kun gått ned 2,8 kg! Med de andre to gikk jeg ned 10 kg, så skjønner ingenting. Lurer på om det tar lenger tid med KS... eller om man får vann i kroppen etter operasjon... Synes det er merkelig at jeg ikke har gått ned mer siden babyen veide 3 kg, og morkake og fostervann må jo ha veid litt. Har du erfart noe sånn, at du får vann i kroppen etter KS? var noen som nevnte det her inne... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143641463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Askepott 3 barnsmor Skrevet 4. oktober 2011 #37 Del Skrevet 4. oktober 2011 Åå gratulerer så mye:)så godt å høre at alt gikk bra og at du hadde en positiv opplevelse. Jeg gikk opp minst denne gangen 6kg og gikk ned 7kg rett etterpå. Til nå har jeg gått ned 9kg,med de andre gikk jeg ned 9 og 10kg etter ks. Lykke til videre og kos deg masse med barna. Hvordan går det med mellomste og sjalusi?her er hun mellomste fortsatt litt sjalu. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143642764 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tre små troll :) Skrevet 6. oktober 2011 #38 Del Skrevet 6. oktober 2011 Ja, jeg synes det er veldig merkelig at jeg ikke har gikk ned "alt" med en gang. Som deg har jeg rast ned 10 kg med en gang... Men, nå etter en uke har jeg tilsammen gått ned 5,5 kg, så det virker som det går av sakte men sikkert. Tror jeg har fått masse vann i kroppen etter fødsel, også merker jeg jo at livmoren trenger litt mer tid på å trekke seg sammen. Men håper og regner med at babyvekten er borte om en uke eller to. Det er ikke så mye sjalusi her. Eldstemann på 4 synes bare det er stas og vil kose hele tiden. Jenta på snart to er kanskje litt sjalu, men det er vanskelig å si. Hun synes det er stas og vil kose og viser ingen tegn på sjalusi mot babyen. Men hun er kanskje blitt litt mer trassig og "vil ikke" går igjen dagen lang. Vet ikke om det kommer av babyen, eller fordi hun nylig har vært syk og sovet dårlig i det siste. Da blir hun veldig vanskelig. Vi koser oss uansett. Babyen spiser og sover stort sett hele dagen. Så kan ikke klage... enn så lenge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143546189-noen-andre-som-skal-ta-keisersnitt-p%C3%A5-ahus-i-denne-eller-neste-uke/page/2/#findComment-143651034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå