Gå til innhold

Gravid i uke 11, men ble tvunget til abort

Anbefalte innlegg

som dere ser på overskrifta, så er jeg gravid i uke 11 + 3 og barnefaren har tvunget meg til å ta abort, tok første pillen idag, og føler at verden går under for meg.

jeg ville selv ha barnet, tror jeg har endometriose siden jeg har hatt alle symptomer på det i flere år, og nå ble jeg gravid på pillen,

jeg og barnefar har vært sammen i nesten 3 år, men han ville ikke ha barn, og tvang meg til å ta abort :(

Fortsetter under...

INGEN kunne tvunget meg til noe jeg ikke ville selv. Ingen mann er verdt noe slikt! Da hadde jeg glatt gått fra barnefaren. Men det er meg da...

Man er tross alt to om å lage barn. Selvom man går på pillen er det ingen prevansjon som er 100% sikker. Har man sex , er det alltid en sjans for å bli gravid. Hvis han ikke ville ha barn, skulle han heller ikke hatt sex med deg.

Jeg blir utrolig lei meg på dine vegne og kjenner jeg blir kjempe sint og skuffet over at noen kan presse noen til slikt.

Håper du kommer deg igjennom dette, men dette kommer nok til å bli en enorm prøvelse for forholdet om dere holder sammen.

unnskyld hvis jeg virker slem nå, er ikke meningen.. men hvordan har han klart å TVINGE deg om du absolutt ikke ville? Satte du en slik idiot foran ditt eget barn?

Jeg mener, ingen kan tvinge en jente i Norge til å ta abort..håper du går fra han :/ Får vondt i meg av at ikke noe hjelper heller, for nå har du jo tatt pillen.. håper bare du klarer å bearbeide dette og at det går bra med deg :)

Jeg vil heller ikke virke slem eller frekk eller noe, men må si meg enig med imsdal 92! Hvordan i all verden har han klart å TVINGE i deg pillen maria??? og ikke nok med det, dere har jo vært sammen i 3 år som du selv sa, er man ikke klar til å ha barn med hverandre etter 3 år da er man virkelig ut å kjøre på dypt vann. Greit nok at det ikke var planlagt men etter TRE år, så burde han være man nok til å ta på seg ansvaret og du kvinne nok til å ta egne valg i forholdet!. Sorry, måtte bare få det ut, da jeg er nesten like langt som deg på veien, og tankene bare flyr i hodet om hvordan jeg ville henge mannen min hvis han kom hjem å "tvang" meg til å ta abort! Men når alt er sagt så håper jeg virkelig du finner styrke til å bearbeide dette og at du har gode støttespillere i familien som vil være der for deg. Stor klem

hvis det var dere som hadde samme kjæreste som meg, han er nemlig fra irak, og er veldig skummel når han blir sint. jeg har prøvd å overtalt han siden vi fant ut at jeg var gravid, men han nekter.

dere som sier at ingen mann kan tvinge osv. JO noen menn kan faktisk det. dere vet bare ikke selv fordi dere har aldri opplevd slikt.

Annonse

Off grusomt. ingen kunne ha tvunget meg til å gjøre noe slikt. vet ikke helt hva jeg skal si. men sko ønske han ikke klarte å tvinge deg. Dette vil nok være utrolig vondt for deg videre. Men rart at legen/sykehuset lot deg ta tabeletten. når jeg tok abort så spurte de meg hele tiden er du sikker. Du ser litt usikker ut.. tenkt deg godt igjennom det før du svelger tabeletten.. Osv... dem må jo ha sett det på deg..

Ønsker deg lykke til videre å håper du klarer å takle dette.

Vist du er så redd han så burde du ha komt deg vekk fra han.. men som sakt ingen kunne tvingt meg til å ta abort. da hadde jeg heller komt meg vekk fra en som var så idiot å gjor det mot meg.. =S synd du må gjennom noe slikt.

Han kan ikkje tvinge deg men du sier at han er fra irak så sier alt seg sjølv. Han kommer til og eige deg vist ikkje DU tramper og sier din meining. Det er forskjelige regilioner der og detta har han i blodet.

Jeg vet godt at man kan bli tvunget til noe slikt. Det viktigste du gjør nå, er å få hjelp. Amathea har tilbud om samtaler rundt abort, du kan også snakke med legen om evnt henvisning til psykolog. Sannsynligheten for at dette kommer til å gnage ved dine tanker, er stor. (Jeg sier ikke at det kommer til å skje). Hvis du føler det nedenfor.. Ikke nøl med å søke hjelp, ikke vent for å se om "det går over". En slik sorg kan sitte i flere år og ødelegge mer for deg (og kroppen din) enn du kan forstå. Du fortjener ikke den smerten, så vær snill å ta vare på deg selv.

Annonse

Heisann kjære du!

Jeg anbefaler deg på det sterkeste og gjøre det slutt med denne forferdelige mannen som har slik kontroll over deg! Det kan aldri bli et godt forhold basert på det du forteller. Det finnes faktisk utrolige mange flotte sympatiske og snille menn der ute. Ingen mann skal bestemme slikt, dere har jo vært sammen i tre år....vil han aldri ha barn med deg? Skal han bestemme alt alltid? Hvorfor er du fortsatt sammen med han?

Det er så fryktelig lett for en sterk selvstendig dame som har en mann som ikke er psykopat å sitte å si at ingen kunne tvunget de til å gjøre noe de ikke vil.. Dette er ikke din skyld, men jeg ville nok tatt beina fatt og stukket, for nå er ikke "leken god" lenger. Ikke godt for et barn å komme til verden med en far som ikke verdsetter barnets mor mer enn dørmatta. Søk hjelp! Gråter for deg, jeg.. uff!

Dere har vært sammen i 3 år, og han tvinger deg til dette fordi han ikke VIL HA BARN? Barn kan være en konsekvens av å ha et aktivt sexliv, og beklager at jeg sier det, dere er to mennesker som har vært sammen i 3 år, og så "tvinger" han deg til abort? Hadde dere ikke alle muligheter til å ta dere av barnet?

Helt enig med de andre: Kom deg bort fra den umodne patetiske fyren altså! Ingen skal tvinge noen til å ta en slik avgjørelse på et så tynt grunnlag :(

Vedder på du er ei flott jente, men beklager at jeg sier det: er sammen med en skikkelig mannsjåvinist...

Synes det er forferdlig at du følte deg/ble tvunget til å ta den utveien... uten at jeg vil utdype hva jeg tenker om barnefaren vil jeg bare si jeg føler virkelig med deg... Du har det sikkert veldig vondt nå og jeg tenker på deg.

Trøstklem joly74

Håper da virkelig ikke du har tenkt til å fortsette å være med denne mannen?

Utrolig lei situasjon for deg men hvis man ser dette på en annen måte burde du kanskje være glad for at du ikke får barn med dette mennesket.

Skjønner akkurat hvordan du har det! For snart 2 år siden, november '09, var jeg gravid for første gang, eller det var da jeg fant ut av det og var rundt 6 - 7 uker på vei. jeg og kjæresten bestemte oss for å beholde den. Etter noen uker fortalte jeg det til familien, og den jula feiret vi hos min farmor, og det var da jeg fortalte det til henne, dagen før lille juleaften. Farmor jobber i en klesbutikk der de selger alt fra 0 år og oppover så hun klarte jo ikke dy seg med å kjøpe litt babytøy til meg(lille julaften) Jeg sendte masse meldinger til kjæresten min fordi vi feiret på to forskjellige plasser. Senere på kvelden på lillejulaften ringer kjæresten min meg og sier han ikke vil ha ungen allikavel og vil jeg skal ta abort. Jeg blir helt fra meg og lå i sengen hele julen. Da vi var på vei hjem fra farmor kjører vi forbi stedet der kjæresten min var og jeg fant ut at jeg skulle bort til han så vi kunne snakke om det. Ikke nok med det, tror du ikke moren hans hadde bestillt time på sykehuset for abort for meg uten at jeg visste om det og kjørte meg henn der neste morgen.

Og jeg så dumsnill som jeg er velger å ta den bort fordi jeg ikke ville ødelegge livet hans. og har ikke feiret jul siden

Nå som jeg er gravid igjen klarer jeg ikke føle noe positivt. Jeg er livredd for at det skal skje igjen, selv om jeg vet det ikke kommer til å gjøre det. Men Lykke til videre! vet det er tøfft, men bare vær sterk og ta en dag av gangen så skal det nok gå bra til slutt! :)

Kjære deg! Blir skikkelig lei meg på din vegne! Sånne psykopater finner man blandt alle folkeslag, noen er rett og slett DRITTSEKKER!!!! Du bor i Norge og kan få hjelp om du vil forlate ham, vet ikke hvor gammel du er men håper du har familie/venner rundt deg som kan støtte deg. Ikke klandre deg selv! Håper du finner en kjærlig mann en vakker dag om vil elske å få barn med deg! Søk også hjelp hos psykolog/sjelesorg så fort d kan. Dette blir tungt å bære alene. Varm klem

Dette var helt sykt å lese, jeg ble både lei meg og kvalm!! Jeg ble kvalm av at du lot han tvinge deg, ingen kan tvinge noen...de kanprøve, men til slutt er det faktisk du som velger og ta den pilla,så det var jo du som tok valget til slutt.

Jeg ble lei meg av å lese at en mann kan være så syk,og det er jo helt orferdelig at du er redd han når han klikker. Er det virkelig en mann du vil dele resten av livet ditt med? En som presser deg til ting du ikke vil? En som er så kontrollfreak? En som ikke bryr seg om dine følelser?

Du MÅ komme deg vekk fra den galne fyren der, hvis ikke blir du ikke noe annet en en dørmatte. Selv om du er glad i han, så må du faktisk tenke på ditt eget beste her!! Jeg er sjokkert over hva jeg leser.

Søk hjelp, seriøst, hvis ikke kommer livet ditt til å bli ødelagt!!!! Håper du kommer deg gjennom denne tunge tiden! Sender deg en god klem <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...