Gå til innhold

Vi har prøvd å bli gravide i en EVIGHET (7 mnd). Har eggløsning på torsdag, om jeg drikke alkohol på fredag - vil det skade om jeg EVENTUELT blir gravid denne gangen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

VI blir aldri invitert noen plass på noenting som helst. SÅ nå er vi invitert på fest. Jeg har jo kjeeeempelyst, min mann også.

 

Problemet er... jeg blir KANSKJE gravid på torsdag... og da lurer jeg på om det befruktede egget på noen måter vil bli påvirket av noen få enheter med alkohol?

 

 

Jaaa... jeg vet det beste er å avstå... Men KAN det skade?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det kan det. Men det er ingen som har klart å bevise det ennå. De er usikre så derfor frarådes det å drikke mellom eggløsning og neste syklus. Personlig hadde jeg tatt sjansen dagen etter eggløsning. Har liten tro på at ett egg som ikke er festet tar skade av alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spurte legen min fordi jeg drakk ei halv øl noen dager etter befruktning, da jeg ikke visste at jeg var gravid. hun sa at egget ikke er forbundet med mitt blodsystem enda på det tidspunkt, så det var ingen fare. Egget fester seg ca 8 dager etter befruktning. Men det forutsetter jo at man er 100% sikker på at man ikke allerede er gravid før forventet eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, du kan jo drikke alkohol når du ikke er gravid:-) Og om dere skal pule torsdag, så er du praktisk talt ikke helt gravid på fredag enda. Signerer hun som snakket om blodsystemet og samkjøring... Husker ikke bæret av det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evighet? Prøv å gå i flere år med håpet du...

 

Det KAN skade, men sjansen er liten. Men du vet jo selv at det er best å la være, så du får finne ut av om det er en sjanse du er villig til å ta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager da dere!! Nei, 7 mnd er ikke en evighet i det store og hele, men mens man står oppi det kan det fort virke som en evighet etter bare 3 mnd også...

 

Uansett, drikk og kos deg, høres ut som du trenger å slappe av. Man blir faktisk ikke raskere gravid uansett hvor mye man bestemmer seg for å bli det..hehe! Ikke stress (som om det er så lett, jeg vet), babyer har en lei tendens til å komme når man minst venter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk på alle barna som blir unnfanget i fylla... Du blir ikke gravid i samme sekund du har hatt sex. Tar noen dager det. Slapp av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fest :)

det kan faktisk hjelpe :) slapp av og la kroppe gjøre jobben:

har selv prøvd i 4 mnd. Sist gang brukte jeg 18 mnd på å bli gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke farlig for egget om du tar en fyllekule på fredag, men det kan minske sjansene for at egget fester seg. Slimhinnene er lett påvirkelig, og alkohol er ikke mirakelmedisin for dem akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...