Gå til innhold

Andre med barn som ikke er så glad i middagsmat?

Anbefalte innlegg

Hm...

Lager ulikt og presenterer han for div. retter, men det er lite han spiser med stor iver. Pannekaker og risengrynsgrøt liker han veldig godt, men det kan vi jo bare ha en gang i blant.

Kan noen gi meg noen tips? Eller skal jeg bare innfinne meg med at han ikke blir noen stor middagsspiser?

Han spiser makrell,egg,ost og leverpostei på skiver, så får i seg proteiner, men verre med grønnsaker.

Svært takknemlig for svar!

Fortsetter under...

Annonse

Min 5 åring er heller ikke glad i middag.Kjøttprodukter spiser han nesten ikke, til nød litt kylling.ER glad i grønnsaker han da, så det er stort sett det han spiser.Men pannekaker, fiskepinner med bremyk på(ikke smeltet), blomkålsuppe , grøt og tomatsuppe med egg går an.Viktig å IKKE blande noe, så spiserhan en og en ting.Men det er greit d så lenge han spiser noe.Vi fant ut at det ikke nytter å mase, han spiser når han er sulten.Og jeg lager bare en middag-får ikke noe annet.

20:26

Tusen takk for svar!

Nei, blander heller ikke her. Tar litt av alt på tallerken og håper han vil smake. Forsøker ikke mase, men sier at kroppen trenger grønnsaker. At musklene har så godt av det.

HI

Vil gjerne ha flere svar!

La han være med å lage middagen, kutte opp litt små ting, måle opp vann - pasta -osv., bruke foodprocessoren for å lage kjøttboller/kaker for så å forme dem.

Dette hjalp oss iallefall, nå to år senere er min datter (6 nå) meget mat interessert og er gjerne med på alt fra å planlegge handlelista til og være med på å lage maten. Egne små plikter som å dekke på er visst også kult ;) Vi fikk utdelt kokebøker nå som hun begynt i første klasse, så den har hun hatt mye glede av.

Min jente på 3,5 år har ikke spist middag på nesten 2 år.... Hehe... Utenom pizza, pølse og pannekaker...

Men hun spiser grovt brød med variert pålegg, makrell i tomat, leverpostei, ost, skinke, kaviar... Hun spiser også tomat, agurk, paprika og gulrot.

Har ikke stresset med middag, men hun må alltid sitte med bordet og smake. Får ikke noe alternativ men kveldsmat ikke så lenge etterpå.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...