Gå til innhold

Har vært på overtidskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, i dag har jeg vært på overtidskontroll. Lå først til observasjon ca 20 min, dette var for å sjekke aktivitetsnivået til babyen i magen. Deretter var jeg inne hos legen for å ta ul og vanlig svangerskapskontroll (urinprøve, blodtrykk osv.) Det var litt lite fostervann, men de ville ikke sette meg i gang enda. Skal tilbake til onsdag for ny observasjon, håper virkelig de tar til fornuft å setter meg i gang da!! Hvordan går det med dere? Fler her på overtid? Når blir man normalt satt i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange dager over er du? Jeg var på kontroll idag, 8 dager over. Etter at legen hadde sjekka ul, sjekka han modningen min, deretter ble jeg strippa for å se om fødsel setter igang av seg selv. Hvis ikke den gjør det, så har jeg time til igangsetting onsdags kveld. Skal føde på SUS, der har de overtidsregler som sier max 11 dager over.

Skrevet

Jeg skal på overtidskontroll i morgen, da er jeg 7 dager over. Håper virkelig de setter meg i gang med det samme, skal kjempe hardt for det!! Men det gjør de vell ikke.. Tror det er 10 eller 11 dager så setter de igang nå? Er det ikke noe sånt?

Skrevet

Jeg er 11 dager over, så jeg syns det er veldig rart at hun ikke nevnte noe om å sette meg i gang, hun sjekka ikke modning heller. Sa bare at det var litt lite fostervann, men at babyen hadde det bra og at jeg kunne komme til ny overtidskontroll på onsdag. Har noe startet hos deg? Ønsker deg masse lykke til littlemisstrouble!:)

Skrevet

Syns det virker litt forskjellig fra sted til sted, her kan det umulig være 11 dager som er grensen. Får håpe du er litt heldigere enn meg og blir satt i gang:) Tror det gjelder å være sta! Lykke til Augustgull11 :)

Skrevet

Etter de nye retningslinjene, skal en fødsel settes i gang SENEST dag 294 i svangerskapet. Dvs. max 12 dager over termin..

Skrevet

jeg har vært på kontroll i dag på tønsberg 7 dager over termin men var ikke snakk om att dem satte i gång noe føre mandag, helst ville hu tirsdag 14 dager over men da hu ringte for å høre om tid var det kun ledig en på mandag!!

så dem dere retningslinjene blir brukt litt som det passer dem selv!!

Skrevet

Kan ikke si jeg har sett noe til de retningslinjene, men jeg skal på ny kontroll i morgen så da skal jeg jammen høre!

Skrevet

Syns det er helt idioti, jeg trodde liksom det var derfor de kom med ny regel om overtidskontroll etter 1 uke, sånn at man kunne bli satt i gang litt raskere enn tidligere. Men neida.. Vi får ha tålmodighet litt til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...