Gå til innhold

Når si det til foreldre og svigerforeldre

Anbefalte innlegg

Jeg er 5+1 i dag. og har et kjempe dillema.

Vi sa det til mine foreldre i helga, dette synes jeg er greit fordi at de har sååå mange barnebarn og jeg viste at de ville bare fnyse av meg å ta lett på d, pluss at de bor ikke i samme by men 2 timers kjøring unna her.

Jeg synes forøvrig d var greit å si d til mine foreldre, men nå maser samboer om at vi skal si d til hannes forelder også. (de er skilt med nye partnere)

De bor i samme by som oss(liten by) og han er enebarn. Mor er veldig avhengig av sin sønn å skal vite ALT om oss. Noe jeg synes er irriterende, hun ringer i tide og utide, og min sønn svarer.

Svigermor er verdens snilleste dame, men avogtil blir hun litt for nært oss. Svigerfar er også en snill mann men han har sine sterke meninger om oss og alle andre. kan være dømmende.

Har jo lyst å dele gleden med flere men nå synes jeg at det er veeel tidlig. Jeg er jo tidlig i svangerskapet enda å mye kan skje, vil nødig bekymre mine svigerforeldre med dette. da de (iallefall) svigermor vil bekymre seg ihjel....

Fortsetter under...

Skjønner dilemmaet ditt. Har det litt på samme måte her. Mamma og pappa er rolige og kaver minimalt, mens svigers - særlig svigermor dramatiserer og kan ikke holde på hemmeligheter. Valgte likevel å fortelle dem alle om svangerskapet i går med beskjed om at det ennå er tidlig og at vi ikke vil ha noe mas om det. Følte det var mest rettferdig ovenfor mannen min. Han vil som meg også dele dette store som skal skje med sine nærmeste og jeg synes ikke jeg kan "nekte" han det når jeg kjenner på meg selv hvor viktig det var for meg å dele med mine egne..

maitrollet! min svigerfamilie kunne ikke glede seg over forrige svangerskap før gutten var hel ute! fordi så mye kunne jo skje... Denne gangen føler jeg hele verden vet det før de! å har egentlig ikke tenkt til å si det før i uke 12.. og da mer i en bisetning..

kall meg gjerne bitter men hadde vært flott med en svigerfamilie som gleder seg like mye på våre vegne når magen vokser... De elsker sønnen vår, men synes likevel det hadde vært koselig med litt støtte under graviditeten også!!!

Vet ikke helt om dette hjalp deg noe som helst jeg *_*

Skjønner hva du mener :) Du kan jo vente til uke 12 hvis du klarer, da vet du det i hvertfall GANSKE sikkert at alt går som det skal i svangerskapet.

Eller så sier dere bare det. Det er jo kun din og barnets far sin mening som teller, så hvis noen er negative så prøv å ikke ta det til dere. De burde bli glad.

Jeg tok en hjemmetest en morgen for en stund siden, løp til mamma i naboleiligheta mens samboeren min ringte mamman sin for å fortelle, å begge ble like glade. :)

Man må bare ta sjansen på at de blir glade på dine vegne :) Om ikke, så screw dem? This is your moment..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...