Gå til innhold

Hvordan gikk det sist du var hos Tannlegen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 37 år, og har gått til tannlegen ca hvert 4.-5. år siden jeg måtte begynne å betale det selv i 18-20 års alderen (husker ikke helt når vi sluttet hos skoletannlegen jeg).

Har aldri hatt hull før i fjor, da hadde jeg et lite hull i en visdomstann. Fikk velge om jeg ville trekke den eller fylle hullet og siden jeg har litt angst for trekking av tenner som kan ha lange røtter valgte jeg å fylle hullet. Fikk bedøvelse, han borret litt og fylte igjen. Gikk så fint at :)

Annonse

Da trakk jeg ene bakerste jekselen oppe pga død nerve og ikke nok igjen til rotfylling. Og en helvetes tannverk. Helt kurrant, bare tannlegen hadde klart å fjerne hele tanna uten at det stod biter igjen.... Plukket tannbiter i hele uken etterpå.

Men har ikke hull da, og er 40 år.... Så skal vel ikke klage? :)

PS! Merker ikke at jeg mangler en tann i det daglige :)

Jeg har bare hatt hull tre ganger totalt, ikke så galt:)

Men de helvetes visdomstennene... nå holder jeg faktisk på med en rotfylling, og skal operere ut siste visdomstann. Hadde ikke vært hos tannlegen på 3 år..har brukt 3000 hittil og må bruke minst 10000 til....:-(

Jeg hadde utviklet periodontitt - kronisk tannkjøttbetennelse. Det er ca 60% av befolkningen som har det, men når det blir oppdaget tidlig har man gode sjanser for å unngå at tennene detter ut.

Men dersom du ikke har hatt smerter i tannkjøtt og blødende tannkjøtt ved pussing er det ingenting å bekymre seg over :)

Annonse

Jeg var hos tannlegen i våres. Da var det fire år siden sist(og den gangen hadde jeg to begynnende hullsom ble fikset). Jeg var sikker på at tennene mine var ødelagt etter to svangerskap og litt slapp pussing og fint lite fluortabletter/skyll. Men jeg hadde NULL HULL!

Lykke til i morgen. Jeg vet veldig godt hvordan du har det nå.. Er dritredd for tannlegen selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...