Gå til innhold

HJELP!! han nekter å spise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på snart 10 mnd, som har vært syk i litt over en uke nå. Hadd hoste, tett nese, feber, øyektar.. Nå er han endeli på bedringens vei. Den første tannen vises også i tannkjøttet nå, men det er ikke kommet fram noe ennå.

MEN.. han nekter å spiste. Får i han grøt og pupp morgen og kveld, å det er det. I dag har vi prøvd 4 forskjellige middagsglass, flere forskjellige youghurter, men han brekker seg av alt, å puppen snur han seg bare vekk i fra. Eneste vi får i han er vann.

Dette er andre dagen med dette tullet, å kjenner jeg blir redd, frustrert og vet ikke hva jeg skal gjøre. Ongen må jo ha mat om han skal bli frisk!

Noen som har samme erfaring som kan gi meg noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det med ro og ha fokus paa at han faar i seg vaeske. (Vann er jo noe - kanskje dere faar lurt oppi litt juice ogsaa? kan det vaere han vil godta avkjoelt mme paa flaske?). Noen babyer faar veldig saare gommer naar det er tannfrembrudd, saapass at det aa die vanlig fra pupp eller flaske gjoer vondt. Da kan det hjelpe om han faar fra flaske og drikken er kjoelig. Dessuten er det ikke uvanlig at man mister apetitten litt mens man er syk, kombinasjonen av sykdom og tannfrembrudd er nok lei for lille vennen din.

Hold et oye med almentilstanden hans, vaer noye paa at han faar i seg vaeske og i at han ikke viser tegn paa uttoerking (skrukkete toerre lepper, bare toerre bleier). Hvis han plutselig ikke tar til seg ordentlig med vaeske ville jeg tatt kontakt med legen.

Haaper han kommer seg fort!

Skrevet

Som sagt over her, mest viktig og følge med på at han ikke får tørre bleier.

Har du sett inne i munnen hans, kan han ha fått et hvitt belegg på tunga?? Dette er en vanlig virusinfeksjon......

Men helt klart, tenner er tøft for noen. Bare følg godt med han du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...