Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med modningsakupunktur ?

Følte dere at det hadde noen effekt ?

Er 38 + 4 på vei og har i dag hatt første time med akupunktur.

Skal 2 - 3 flere ganger denne uken.

Skader i hvertfall ikke å prøve - håpe håpe :)

Fortsetter under...

Skrevet

jeg hadde modningsakupunktur forrige onsdag, men merket ingen forskjell, skal igjen neste onsdag.. er 38+2 i dag. haaper det viser seg aa ha litt effekt paa torsdag naar jeg skal til JM og bli strippet :)

Skrevet

Jeg fikk modningsakupunktur med forrige og skal gjøre det igjen når det nærmer seg termin, uke 35 kunne jeg begynne med det ettersom jeg skjønte. Jeg fikk beskjed om at modningsakupunktur først og fremst gikk ut på å gjøre kroppen klar for og bedre forberedt til fødsel slik at den skulle foregå enklere og raskere, at kroppen ble moden for fødsel. Jeg synes at det funket for meg!!! Gikk til termin, men når det først satte i gang var det hele gjort på 3 timer! Alt gikk så fort og fint! Og var i så god form etterpå. Drømmefødsel. Så jeg skal ha det igjen ;)

Skrevet

Jeg hadde vanlig akupunktur hos jordmor på fredag for å roe ned ryggen. Og skal på første time med modningsakupunktur imorgen, blir spennende å se om det hjelper. Jeg er 36+4.

Skrevet

Hehe... ikke for å drepe trua hos noen, men jeg er veldig for alternativ behandling om jeg kan si det sånn.

Var på min første behandling forrige onsdag, følte meg rolig å avslappa hele dagen. Våkna den natta med vonde menssmerter som holdt meg våken i litt over 2 timer, sovna greit igjen etterpå. Var hos jm to dager etter behandling, å da var guttungen glitt opp fra bekkenet :/ skikkelig surt. Det er jo ikke sikkert at det var akupunkturen som gjorde susen, men jeg tror faktisk det. Men gir meg ikke fordet, skal tilbake på onsdag for ny beh. Da skal jeg be henne sette noen "fix opp nåler" så ungen kommer seg ned der han skal være :o)

Skrevet

Åh heldige dere! Jag har haft väldigt lust men är livrädd nålar (!) och det blev då sagt att när man inte klarar att slappa av under timmen så gör den ingen nytta :(

Är liksom en fobi så spelar ingen roll hur desperat jag är ;) men "kos" er ni som kan! ;)

Annonse

Skrevet

Jeg brukte mye penger på både modnings- og igangsettende akupunktur sist... og jeg gjør det ikke igjen. Ikke noe galt med behandlingene, men det funket ikke så veldig... siste gangen jeg gikk sa hun at hun ikke trodde hun kom til å se meg igjen uka etter, og det gjorde hun ikke heller... for da gadd jeg ikke bruke mer penger på det. Endte opp med igangsatt fødsel 2 uker over termin, og det var ikke en fryktelig rask eller enkel fødsel heller (selv om jeg slapp unna med en modningspille dagen etter stripping fra jordmor på sykehuset).

Skrevet

Jeg er heller ingen fan av nåler, men de er så små og tynne at du ikke kan tro det engang!! :)

Skrevet

La oss også huske da, jenter!

At er det modningsakupunktur, ikke "poff nå skal jeg føde med en gang- akupunktur".

Skrevet

Betaler dere for dette?

Her på sykehuset gjør jordmødrene det gratis fra uke 38.

Jeg har ingen formening om at dette skal sette i gang fødselen på null tid- men kanskje være med på å myke opp livmormunnen og modningen.

Det jm fortalte meg er at de gjør dette slik at man kanskje ikke skal gå så mye over terminen.

Skrevet

Etter modningsakupunkturen merket jeg økt nedpress og mensmurringer. Som det er skrevet over her, skal ikke akupunkturen fremskynde fødsel, men gi en kortere og mindre smertefull fødsel. Jeg går nå med 2 cm åpning, så kan godt hende det er akupunkturen som har satt fart i modningen for min del, vanskelig å si. Men jeg har trua, og skal på en ny time idag :o) Var også skeptisk til nålene, men man kjenner det jo knapt! Var faktisk ganske avslappende synes jeg.

Skrevet

Det funket superbra for min del!! Første svangerskap gikk jeg 11 dager over terminen og måtte bli satt igang. Fødselen var hektisk og jeg måtte sy 2 sting. Nå i svangerskap nr 2 prøvde jeg akupunktur fra uke 36. Var veldig skeptisk, men jeg gjorde det alikevel. Det var helt supert!! Vannet mitt gikk 1 dag over terminen, riene kom etter et par timer og jeg hadde en flott og "etter boka" fødsel. Måtte ikke sy et eneste sting heller, selv om ungen var 700 g større enn storesøsteren. Venninna mi gikk til denne samme klinikken nå hun oxo, og vannet hennes gikk idag.. 1 dag over terminen. Om dette er tilfeldig eller ikke det er det jo umulig å si, men jeg tror ABSOLUTT at det er verdt å prøve! Tror man får en lettere fødsel og at man slipper å bli satt igang på sykehuset mange dager over terminen :-)

Lykke til!! :-D

Skrevet

Det funket superbra for min del!! Første svangerskap gikk jeg 11 dager over terminen og måtte bli satt igang. Fødselen var hektisk og jeg måtte sy 2 sting. Nå i svangerskap nr 2 prøvde jeg akupunktur fra uke 36. Var veldig skeptisk, men jeg gjorde det alikevel. Det var helt supert!! Vannet mitt gikk 1 dag over terminen, riene kom etter et par timer og jeg hadde en flott og "etter boka" fødsel. Måtte ikke sy et eneste sting heller, selv om ungen var 700 g større enn storesøsteren. Venninna mi gikk til denne samme klinikken nå hun oxo, og vannet hennes gikk idag.. 1 dag over terminen. Om dette er tilfeldig eller ikke det er det jo umulig å si, men jeg tror ABSOLUTT at det er verdt å prøve! Tror man får en lettere fødsel og at man slipper å bli satt igang på sykehuset mange dager over terminen :-)

Lykke til!! :-D

Annonse

Skrevet

Det er jo dessverre ikke alle det fungerer på.. Tror kanskje det bare er 85% eller noe sånt som får virkning/modning. Kan det stemme?? Tror jeg har lest det...

Man vet jo ihvertfall ikke om det funker på en selv før man har prøvd det ut... ;-)

Skrevet

Da er jeg hjemme fra første time med modningsnåler, oh holy jeeesus! Her er det sterke nedpress, mensmurringer og noen skikkelige tilstrammninger i korsryggen! :)

Med dette tempoet kan det jo se lyst ut :D

Skrevet

Spennende!

Jeg liker ikke å bli lurt og er generelt skeptisk av natur. Så dette med modningsakupunktur lo jeg litt av rett og slett. Men så måtte jeg undersøke litt nærmere hva slags forskning som er gjort på området og etter å ha lest forskningsrapporter (særlig etter forskning i Tyskland for 6 år siden), så bestilte jeg time til modningsakupunktur. Jeg kommer til å begynne i uke 36...

Modningsakupunktur setter ikke i gang en fødsel, men klargjør kroppen til fødsel. Og dersom kroppen er klar, vil fødselen oppleves enklere og ta kortere tid. Gjennomsnittstiden (og da på flere hundre kvinner) på en fødsel falt med litt over 2 timer på de som fikk modningsakupunktur mot de som fikk nåler som de "trodde" var modningsakupunktur.

Lykke til :-)

Skrevet

Ja... å da gir jeg det ett nytt forsøk i morgen. Skal be om nåler som kan jekke ungen ned i bekkenet igjen, å ikke opp. Skal komme med oppdatering for min del.

Skrevet

Lykke til! :D

Her har det virkelig gitt virkning, ligger med nedpress og mensmurringer fortsatt. Puppene lekker og det har til og med kommer litt slim der nede! :D

Skrevet

oisann.... løkki ju :o) hvor langt er du på vei?

Skrevet

ups... jeg fant :o) står jo på toppe

Skrevet

Hehe!

Ja, da er det iallefall litt fremgang :)

Kynnerene mine har stoppet helt opp i det siste, så utenom ekstremt mye bevegelse virker det som modningen har stått på stedet hvil frem til igår! :)

Skrevet

Ja... en liten oppdatering fra min time i dag. Lite til nå egentlig, men har fått kynnere tilbake. Vet ikke om jeg skal juble eller furte... for det er ikke så herligt når magen strammer seg, murrer litt innimellom. Men ellers glad og avslappa :o) Får se hva dagen og kvelden bringer for noe. Det som er rart er at jeg har "sovet/kvilt" siden jeg kom hjem, så kynnerne skyldes hvertfall ikke aktivitet fra meg.

Skrevet

Min jordmor sa at jeg kunne føle meg slapp og trøtt etter behandling. Men jeg var ikke noe særlig trøtt første dagen.

Gleder meg til neste uke og se om det setter igang litt press da og!

Skrevet

Jeg skal tilbake på mandag 12. å da sa jeg at hu godt kunne gjøre litt underverk, for da er det fullmåne :D

Skrevet

Søren, jeg har time tirsdag 13! ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...