Oktoberbabyen Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Kanskje litt rart spørsmål, men.. Et vennepar av oss må og forsøke å få barn ved assistanse, men jeg vet ikke nøyaktig hvordan de skal gjøre det. Hun mangler en eggstokk og den andre er tett, så de har ikke sjans på normalt sett. Sist jeg snakket med de så fortalte de at de stod på venteliste til riksen, men i går kom min mann hjem og fortalte at de hadde fått dato på riksen i desember. Men er det sånn at man får en dato for egguthenting/innsetting, eller er det trolig en dato for samtale eller oppstart av medisinering de har fått? Er litt følsomt tema for både de og oss, så jeg har ikke villet spurt direkte om hva som skjer fremover, har konkludert med at det er bedre at de får fortelle når de selv føler for det. De vet heller ikke at vi også har havnet på venteliste, da vi har valgt å ikke fortelle noe til omgivelsene våre.
dincene Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Du skjønner vel at det er bare dei selv som kan fortelle hva dei har fått. Det er jo dei som har fått brevet og der står det om det er forsamtale eller hva... La dem fortelle selv når det skal passe for dem...
shalin Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Som regel får man jo time til en samtale først,så bestemmer man behandling utifra den samtalen. Hvis det er et vennepar av dere,og dere skal igjennom det samme så ville jeg jo hatt en åpen dialog dere imellom da,det kommer til å komme masse spørsmål underveis. Hvis de har sagt til dere at de står på venteliste så er det jo ikke så rart om du spør syntes jeg,men hvis de er litt unnvikende rundt dette tema så sier ho nok fra når ho føler for det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå