Mamma i lykkerus Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Været er så grått som det kan få blitt. Dagen startet ganske greit, klarte jo å sove til 10.30! MEN, så stod jeg opp.....! Og verden raste sammen! Hormonene tar virkelig over nå i disse dager! Jeg er så sint, jeg hater verden, hvorfor? Fordi jeg ikke får tak i et nytt strykejern NÅÅÅ, det er langt til nærmeste el-butikk og jeg gidder ihvertfall ikke ta bussen. Vi har kjøpt ny bil, men den skal ikke hentes før senere denne uken. Hadde jeg hatt bil, hadde jeg kunnet dratt og kjøpt et strykejern. I tillegg er jeg sur fordi det ikke er noe på tv, ser på Jon and Kate + 8. Og det er så trist fordi de har gått ifra hverandre...! Jeg er kvalm fordi jeg spiste altfor mye til frokost, og toppet det med en halv plate stratos som lå igjen fra helgen. Jeg har lyst til å bake, men gidder ikke. Gidder ikke gå i dusjen heller. Har 4 kasser med babyklær som står i stua og skal sorteres og vaskes, men jeg er bare så sint og trist at jeg rett og slett bare sitter her i sofaen og protesterer mot verden. Jeg skal ikke gjøre noe som helst, bare sitte og her furte...! Huff, jeg gleder meg til du kommer ut, lillegutt! Jeg vil så gjerne ha et normalt hode igjen......! Håper ikke jeg ødela dagen deres, jenter! Måtte bare få det ut! :/
september troll på vei;) Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 du ødela ikke min;) Tvert imot! Føler sånn med deg! Jeg er ikke så sint, men jeg er trøtt og ubeskrivelig lat!!! Gidder heller ingenting! Flytta meg akkurat fra sofaen og opp i senga, og tenker igrunn BARE på meg selv og MINE behov. Dette får jeg selvsagt dårlig samvittighet for og føler meg som en stakkar! "Alle" sier at jeg jp virker så sprek, men jeg føler meg helt ræva! Jeg har forresten også begynt å bli kvalm igjen! Også på natta!! når er terminen din? Min er om 11 dager;)
Mamma i lykkerus Skrevet 5. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2011 Ahh, så godt å høre at det ikke bare er meg. Jeg og får høre fra alle at jeg er jo som ei sol og virker så frisk og fin! Og til tider føler jeg meg også slik. Men ikke idag, er så tung i hode og kroppen idag at jeg aldri har kjent maken. Jeg har 26 dager igjen idag. Har også fått igjen kvalmen på natta, kan kjenne middagen i halsen når jeg våkner og snur på meg. Lurer på om jeg skal sette på kjempehøy grinemusikk, senke belysningen på badet, tenne levende lys, ta meg en halvtime i dusjen og se om jeg kommer ut som et nytt menneske! Problemet er bare det at det er så himla mange meter å gå bort til badet!
Klar Som Et Egg Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Her er det også en dritt dag!!! Er 37 uker på vei med tvillinger og alt er et ork. Har nesten ikke sovet i natt, pga vår lille datter på 2.5 år som har vært endel våken, jeg har et bekken som ikke liker å snu seg i senga og rastløse bein som tar seg nattelige turer under dyna.. Sendte lillemor avgårde i bhg i dag tidlig med pappa'n og alt lå til rette for en avslappende dag med soving.. Neeeeida, denne kroppen klarer ikke å sove lenger tror jeg. Selv om jeg føler meg helt utslitt så kommer ikke søvnen. Lå og vrei meg i nesten halvannen time før jeg forbannet meg ut av senga og opp i dusjen.. Prøvde å sovne på sofan litt seinere, uten hell.. Vondt i hodet pga trykkende vær ute, ingenting å se på tv og IKKENO' å spise som passer en dag som dette!!! Trenger unødvendige kalorier snart Godt å høre at det er flere som har skikkelige møkkadager Jeg pleier også å være veldig positiv og frisk og rask. Så da syns jeg vi kan tillate oss å ha det skikkelig kjipt en dag... Må bare få opp humøret et par hakk før jeg skal hente i bhg.. Hehe.. Lykke til med siste innspurt, den kan knekke selv det beste mennesket.
Mamma i lykkerus Skrevet 5. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2011 Sånn er det her og, svir i øya for jeg er så trøtt og kjennes som om jeg har en svart sky rundt hodet. Men ryggen nekter å ligge og da er det bare å sitte oppe da.. Ja, jeg synes vi fortjener å sitte her og synes synd på oss selv! Heldigvis er det bare meg det går utover her hjemme, får prøve å få opp humøret før sambo kommer hjem i ettermiddag. Nå har jeg forresten spist resten av Stratosen min og er kvalm igjen! Hånda bare fører seg selv ned i skåla og opp til munnen, mot min vilje....! Sitter her og venter på at lykken skal komme, er det ikke sånn at sjokolade gir oss damer lykkefølelse?
Klar Som Et Egg Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Jeg skal i allefall innom butikken og kjøpe sjokolade etterpå! Dagens høydare... hehe..
miepia30 Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 dykk ned i eskene med babytøy! Kan ikke skjønne annet enn at det må hjelpe på humøret? Det funker i allefall for meg. Det er jo bare så nusselig med de små plaggene, og helt uvirkelig at det skal komme ut en liten skapning som kan passe det.
september troll på vei;) Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 dusje?!?!?! nei det gidder jeg hvertfall ikke! selv om jeg må da! For jeg skal ut på vift i ettermiddag;O Vi har jo lov til å ha sånne dager som dette også. Heldigvis kan jeg le av det og! Tenk hva det koster en kropp av energi og gi liv til et annet menneske! Så til deg som bærer på twins; du skal nå iallefall være god med deg selv! Jeg har forresten masse mens murringer også, men jeg sier forresten, for jeg har ikke trua på at de fører noen vei. Og ikke veit jeg om jeg vil det heller;) snart middagstid nå... tata!
Mamma i lykkerus Skrevet 5. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2011 Ja, jeg har nå dusjet og sortert klær! Det hjalp! Nå skal jeg sette med ned og scrappe litt før jeg setter igang med middagen til kjæresten kommer hjem! Fortsatt trøtt, men skal jeg gjøre et forsøk på å henge opp ei taklampe i stua, uten feste...! Wish me luck! ;)
Christine*harblittmamma*Casper Skrevet 5. september 2011 #10 Skrevet 5. september 2011 hahahaha ;D jeg ler så hardt at tårene triller her kjenner meg såååå godt igjen på så å si alt her, fra at dusjen er aaalt for mange meter borte, til at sjokoladen finner veien inn i munn min uten at jeg egentlig samtykker ;P sortere barneklær og vaske de?? hallo, da må jeg jo faktisk opp av sofaen, hente klæra, og gå heeelt inn på vaskerommet for å sette de på, også HENGE de opp etterpå blei utslitt bare av tanken gleder meg bare til sambo kommer hjem, for nå begynner det å bli litt rotete her hihi... har blitt litt slavedriver de siste dagene, men takk gud så har jeg en nokså forståelsesfull sambo )) har èn dag igjen til termin, så jeg syns jeg fortjener å bare ligge på sofaen å syns synd på meg den siste tiden, før det ikke er noe mer "bare meg"
Mamma i lykkerus Skrevet 5. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 5. september 2011 Så sant, så sant! 1 dag igjen til termin, da skal jeg love deg at jeg kommer til å ligge på sofaen og synes synd på meg selv også! Selvom jeg håper av hele mitt hjerte at han ikke venter helt til termin... Avstanden til vaskemaskinen er enormt mye lenger enn man tror! Og ja, henge opp tøyet...! HUFF, for et ork! Har heldigvis et enormt vaskerom i kjelleren med tørkerom og greier. Så får vel hjelp av gubben ikveld, til å bære alt ned der og så er det rent og tørt på ingen tid! Så kan det ligge på gjesterommet frem til jeg gidder å brette det! Også skal jeg jo få kjøpt med detta nye strykejernet, så jeg kan stryke litt. Det er jo tross alt dette forbaska strykejernet som har startet dette dårlige humøret! :P
DenTredje Skrevet 5. september 2011 #12 Skrevet 5. september 2011 Hehe, ja akkurat sånn føler jeg meg også. Er uendelig lat, bare ligger på sofaen, sitter på dataen eller prøver å sove. Et ork å dusje, så det er ikke dagligdags lenger, og orker nesten ikke gjøre noen ting... Alle sier at formen min ser jo så god ut, og at jeg holder meg i god form. Men det stemmer ikke, er så utrolig sliten - hele tiden! Er 3 dager til termin og gleder meg utrolig til å få babyen ut, kroppen halvveis tilbake, og kunne bevege meg mer uten at bekkenet verker, gulpet flyter over i munnen og jeg holder på å sovne.... Har en 2 åring som krever sitt også, så det lille overskuddet jeg har går rett til han,så her må faren trå til, og det gjør han heldigvis!
Klar Som Et Egg Skrevet 5. september 2011 #13 Skrevet 5. september 2011 Da er humøret litt på vei opp her.. Hjalp når jeg henta lille solstråle i bhg, og enda mer når samboern kom hjem med is til dessert!! Morgendagens aktivitet planlagt: barbering av legger og "omegn"! En dagsjobb, spes hvis det blir lenge mellom hver gang
september troll på vei;) Skrevet 5. september 2011 #14 Skrevet 5. september 2011 HA HA HA!! Legger og omegn ja!! Ække så lett når man ikke ser en dritt heller;) Min morgendag består av.... en tur på butikken, male et skap, og drive dank;)samt levere og hente i bhg og lage middag da. og da har igrunn jeg gjort mitt;) God natt!
Mamma i lykkerus Skrevet 5. september 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. september 2011 Den jobben gjorde jeg idag, tente som sagt levende lys og lagde godstemning på badet. Tok reisen ned til leggene og pustet og peste høyt og tungt mens høvelen fjernet de velgrodde enger. Måtte le av sambo her om dagen og, "Du pleide jo å frisere deg med en liten dott der nede, jeg likte det jeg, hvorfor har du sluttet?" Hm, mon tro!? Er jo en gigakul i veien..! Nei, det er ikke bare, bare å holde seg i stand i nedre halvdel når man er høygravid! Takk til alle dere herlige damer! Dere har hjulpet meg gjennom den hittil tyngste dagen i svangerskapet! Håper alle får en super natts søvn (er lov å håpe) og at vi alle står opp på riktig bein imorgen! Imorgen er det første time med modningsakupunktur, og så tenkte jeg å dra og få meg litt fotmassasje hos fotterapaut etterpå! Det må da bli en bedre dag enn idag! Nattinatt jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå