Jenny_m Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Guttetassen har blitt 10 mnd. Og alt går veldig bra emd mor og barn Lurte bare på noen småting som: - Hvor mye spiser baby til middag? Jeg har alltid laget middagen selv men i det siste har det blitt noen glass grunnet mas hehe. Men ser at det er mye mer mat i et glass enn det jeg normalt sett lager til han.. Spiser deres babyer et helt middagsglass ?? - Hvor ofte sover baby på dagen ? Guttungen sover 2 ganger en fra rundt 10-12 og senere på dagen fram til 15. Etter dette holder ejg han våken til legging kl 19 . Men nå i det siste har han blitt litt vrang med leggings. Burde jeg ha en litt lenger soveperiode istede for to mindre ?? Hva gjør dere ?
Pumba78 Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Hei, Bolla har aldri likt middagsglass, det meste vi får i henne er ti smø skjeer (men kun den pasta med kjøttsausen... Alt annet nekter hun p spise). Hjemmelaget mat kan hun og nekte å spise men ofte spiser hun en del om det er fisk. Det meste hun har spist er tilsvarende et halvt middagsglass tror jeg. For vår er det altfor tidlig å gå ned til en lur. Hun sover vanligvis ca kl. 9 og klokka 13.30 (+/-), og sover alt fra 40 min til 1t 45min. Om hun er oppe fra kl 15 er hun stuptrøtt klokka 7. Kanskje du kan prøve å holde ungen våken til kl 11 og bare ha en lur?
Brillemamma Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Snuppa her får kun middagsglass.Hun spiser et helt + et sånt lite dessert beger. Sover 2 ganger her også. Fra kl halv10 til halv12, og fra kl 15 til 16. Er for tidlig å begynne med en lur på henne nå. Hun legger seg kl 19, er da stup trøtt og sovner som regel med en gang, og sover natten gjennom til kl halv8-8
Jenny_m Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2011 For det er sånne rutiner tassen her også har hatt. Kjempe trøtt på kvelden og sovner nesten før han treffer madrassen men nå plutselig begynte han med dette tullet.. Får bare se an litt videre om det fortsetter så får vi se hva vi gjør videre Tusen takk for svar
Baby Bliss Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Her spiser lillegutt et halvt middagsglass til middag og får gjerne litt banan etterpå. Han har nettopp gått fra to til en lur om dagen og det er nå himmelsk å legge ham om kvelden!! Nå sover han fra kl.11 til 13 - 13:30 tiden og så legger vi ham kl.19. Før var det hyling og skriking ved legging fordi han rett og slett ikke var trøtt nok, men nå smiler han når vi legger ham og 5-10 minutter senere sover han! Himmelsk!!
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Spiser helt middagsglass og har gjort det en stund alt. Skjønner ikke helt at hun har plass jeg. (ganske liten og spinkel, 7,5 kg for en ukes tid siden og er 10 mnd om en uke). Her sover lille frøkna svært lite og har gjort det i mange mnd. Nå har hun akkurat gått fra en dupp til to. Hver på ca. 20 minutter. (tidligere sovet fra 20 min - 1 time daglig) Legger seg kl. 20 og sovner omtrent med en gang. Våkner 1 (av og til 2) ganger på natt og står opp ca. 08-08.30. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå