Anonym bruker Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Gutten sov over fra han var 3 mnd, men så ble han 4-5 mnd, det ble flere inntrykk å fordøye, lysere om nettene, så kom 6 månedersalderen med tannfrembrudd, litt feber, ja you name it. Nå er han 7,5, og våkner bare mer og mer om nettene. Først var det sånn i 4-tiden, og sovnet raskt igjen etter smokk og bamse, så begynte han å holde seg våken i en times tid, skravlet og lekte i senga, så begynte han med dette sånn i 1-2-tiden, og nå i det siste har han til og med begynt å våkne flere ganger mellom legging kl 19 og 23. Det er så frustrerende!! I tillegg står vi opp sånn 5.30-6 hver dag (med mindre han har vært veldig mye våken, da sover han til 7-7.30). På dagen sover han alltid to timer sånn rundt kl 8-10, deretter 1 time ca kl 13 og 1 time ca kl 16. Vi har prøvd å redusere til 2 dagdupper, men han er så ufattelig trøtt at han bare hylskriker om han ikke får sovet. Har også prøvd å ikke la ham sove etter kl 15.30, men også da er han så trøtt at det ikke er til å holde ut for verken liten eller stor. I tillegg sovner han på to minutter når han legges kl 19, så det er ikke det at han ikke er trøtt når han legger seg. Vi har hatt disse søvnrutinene i noen måneder, forskjellen er bare at nå er han mer våken om natta. Han spiser ikke om natta lenger, det har han ikke gjort på mange måneder, og er heller ikke sulten eller tørst (har prøvd det og...). Er stort sett bare lys våken og lykkelig og vil leke, men nå i det siste har han begynt å gråte og. Virker som han våkner av mareritt nesten av og til, roer seg etterhvert med smokk og bamse, og åpner ikke øynene engang for han er så trøtt stakkar. Vi flyttet ham på eget rom i natt, resultatet var at jeg løp 5-8 ganger fram og tilbake for å få ham til å sovne igjen. Kan jo hende det går seg mer til. Vi har prøvd å bysse, kose, hjelpe ham å sove, men oftere motsatt å overse, ikke gi oppmerksomhet, etc etc. Da bare ender det med skriking, han kaver seg opp, dyna surrer seg rundt ham og han får ikke tak i smokken sin, så jeg tviler på at han klarer å sovne av seg selv igjen. Prater selvsagt ikke med ham om natta, ingen bleieskift, har faste rutiner og det er mørkt. Likevel. Jeg blir snart gal. Det blir bare verre og verre. Kan noen hjelpe oss?? Erfaringer anyone?
Lene❤j11+g13❤ Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 har ei jente som akkurat har blitt 7 mnd. hun har begynt å sove på siden, hun roer seg mye bedre på siden enn på ryggen.. hvis du ikke har prøvd vil jeg anbefale deg å prøve å legge han på siden med dynesnippen mellom armene, da sovner hvertfall prinsessa vår som en stein
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Vi hadde også en ganske urolig periode med nattesøvnen da loppa var 6-9 mnd gammel; det var en del tenner som skulle opp, samt at hun lærte seg mye nytt da (utviklingssprang) I følge "teorien" er det ganske vanlig at de kan sove litt urolig i 7-9 mnds alderen; Et 7-9 måneder gammelt barn kan i perioder våkne oftere igjen. Det kan ha sammenheng med at barnet i den perioden blir mer bevisst på omgivelsene. Når mor begynner i jobb, er det også vanlig med midlertidig hyppigere oppvåkning. http://www.sovlillebaby.com/normal.htm Sover han helt til kl 17 på siste blunden? I så fall ville jeg forskjøvet denne, slik at han får litt mer våkentid før legging. Seine dagdupper er en av hovedårsakene til dårlig nattesøvn og tidlige morgener, så hvis du vil ha en bukt med dette problemet tror jeg at dette kan være et bra sted å starte, om ikke annet:)
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Huff, det høres ikke bra ut at dette er vanlig. Har en på straks 7 mnd som våkner OFTE om natta. Siden han trenger pupp for å roe seg kan dette bli vanskelig når jeg skal ut i jobb om 1,5 mnd... Utviklingssprang stemmer også bra.
Snellamedto Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 Ja, han sover gjerne på siden, og har dynesnipp, koseteppe og bamse tett opptil ansiktet, hehe. Han sover ikke til 17 på siste dupp nei, senest 16,og da blir han stuptrøtt lenge før leggetid... Tror det har en del med utviklingssprang å gjøre ja, og tenner.. (det var jeg som startet tråden, skjønner ikke helt hvordan jeg ble anonym) ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå