Gå til innhold

Nå skjønner jeg veldig lite her, noen med erfaring som kanskje vet?

Gjest

Anbefalte innlegg

Prøver å legge inn spørsmålet mitt her også, da det virker som det er mer aktivitet her, enn på skravkesiden og spør jormødrene:)

Noen som har vært borte i liknende og kan komme med råd eller meninger om hva dette kan være for noe. Takk på forhånd :)

Saken er slik:

*Første dag av siste mens var 30 juli. I følge terminkalkulator så skal jeg være 5 +2 uker på vei og ha termin rundt 7 mai.

*Jeg skulle hatt mensen lørdag 27 august (har en mens som følger klokken til punkt og prikke, denne kom ikke..)

*Tok en test onsdag 31 august som var positiv, turte likevel ikke stole helt på denne testen da den hadde gått ut på dato i 2010. Kjøpte nye tester dagen etter, tok da en clearblue digital med ukesindikator, denne var positiv og viste 2-3 uker.

*Fredag blødde jeg litt, dvs. kom litt lyst rosa på papiret, det samme på lørdagen. Kom aldri noe i trusen.

*Tok en ny test igjen på lørdag, som også var positiv.

*Søndag + mandag fortsatt litt lys rosa når jeg tørker meg, ikke noe rødt og kommer fortsatt ikke noe i trusen.

*Ny test igjen på mandag morgen (idag) med morgenurin, som også var positiv.

Jeg har nå tilsammen tatt 4 tester, hvorav en var utgått på dato. Men likevel har alle vært positive. Har fått litt lyyyys rosa på papriet, men har overhodet ikke hatt noen smerter.

Jeg hadde legetime i dag, egentlig pga noe helt annet, men tok likevel div. prøver ol. Leverte urintest hos legen, som var 2 gangs morgenurin. De tok først en test som viste negativ, og deretter tok de en ny som også viste negativ. Etter det hadde gått 3 min. viste testen svakt positiv, men denne testen de bruker hos legen har en tidslimit på 3 min.

Fikk de til å ta en hcg bl.pr. for å se om den stiger eller synker.

Men jeg skjønner veldig lite nå, kan fire hjemmetester vise feil? Får det ikke helt til å stemme. Er selvfølgelig inneforstått med at det kan ha gått galt, og har jo hørt/lest om SA uten smerter og MA og div. annet, men det pleier vel likevel å komme blod, hvis kroppen støter i fra seg?

Jeg har fortsatt ømme bryster, er varmere enn vanlig spesielt på kveldstid, og har mye luft i magen + løs i magen til tider. Ingen kvalme, men det hadde jeg heller ikke ved forrige graviditet.

Noen som har vært borti noe liknende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil si at du er gravid og at det er normalt for veldig mange å ha små blødninger. Så pust ut og vent til hcg målingene kommer tilbake :) Det er det eneste som kan gi deg rette svaret nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være du har hatt en kjemisk graviditet. Det hadde jeg for et års tid siden, der hjemmetester viste positivt, mens tester hos legen viste negativ. HCG-prøvene viste at nivået steg altfor sakte- og til slutt sank det. Fikk blødning der restene kom ut 2 uker etter ikm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha mistet. Jeg vet ikke. Om du har det tar det litt tid før hormonene er tilbake til normalt. Du vil da få positive tester en stund etter en SA eller en MA. På den andre siden kan alt være i orden, selv om jeg ikke liker at testen hos legen var så svak. For meg høres det desverre ut som om HCG er på vei ned, men stol heller på hva legen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alltid fosteret blør ut, av og til må man ha en utskrapning.

Så to ting kan ha skjedd hos deg, enten er fosteret dødt og må skrapes ut, eller så viste testen hos lege feil. Testene til legen er ikke bedre enn hjemmetestene, snarere tvert imot. De testene vi har til hjemmebruk nå er markedets beste.

Eneste som kan gi deg sikkert svar nå er blodprøvene, evt kan du ta en privat ul om en ukes tid. Hjertet begynner slå i uka 6-7 og da kan du se det på ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det et faktum, ingen vits å vente på blodprøvesvar eller ta nye HCG prøve.

Men hva skjer nå videre? Har ikke opplevd en avbrutt graviditet før så er helt blank, drar man til legen eller til en gynekolog for u.s ifht om alt kommer ut? (er ikke så fan av legen, veldig flink men ikke til dette). Er man i det hele tatt nødt til å ta en u.s hvis blødningen avtar etterhvert og man ikke har noen smerter i etterkant?

Takk for svar på forhånd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som kroppen din jobber med og beholde og ikkje beholde. Du har brukt CB uke som viser 2 til 3 uker og det er da det slår positift på legekontoret og. Legekontore sine tester er ikkje følsome tester. Tror kroppen jobber skal skal ikkje. Men håper det positive for din del.

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod anonym 14:36 =) Begynte å blø ordentlig i dag, så nå er det over gitt!

Men er det vanlig med en undersøkelse i etterkant, eller ordner kroppen opp selv, slik at man ikke er nødt til å ha en u.s i etterkant? Om man ikke har noen smerter, blødning over lang tid el. så har vel kroppen ordnet opp selv, slik at man kan "fortsette som før"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt så ordner kroppen opp selv så tidlig... Tror jeg ville ventet til den neste mensen skal komme, og hvis den ikke kommer så bør du ta en tur til legen.

Så leit at du mistet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare å vente å se ann til neste måned da =))

Det går veldig bra med meg altså, denne graviditeten kom like fort som den forsvant. Litt rart er det jo, hadde liksom trodd at "dette" skulle hende meg, forstå meg rett :)

Lykke til videre med graviditeten alle jenter og damer =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...