Gå til innhold

Få tro på seg selv

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips til å tro på seg selv igjen. Har opplevd utroskap med pappan til mine barn. Og er nå samboer med en flott mann som jeg elsker over alt på jord. Han er veldig flink til å vise at han elsker meg. Gir meg masse oppmerkosmhet både sammen med andre og bare oss to. Tenker veldig ofte at jeg ikke er bra nok, at andre er både penere og mere årleite enn meg. Prøver å si til meg selv at det er meg han har valgt og elsker. Hvorfor er det så vanskelig å få inn i hode.... Noen som har gode tips?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143544784-f%C3%A5-tro-p%C3%A5-seg-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter selv med dårlig selvtillit eller dårlig selvfølelse, ikke at jeg egentlig har forstått forskjellen heller, men det som jeg vet hjelper er TFT. Tankefelt terapi. Du kan slå det opp på nett, eller utføre basic lett på deg selv. Det krever at du følger det opp og repeterer gode tanker om deg selv. Lettere sagt en gjort, men det å innprente hjernen med tanker som "jeg er pen" "jeg er smart" osv. Det tror jeg hjelper, men som sagt, det skal repeteres mange ganger om dagen.

Jeg hadde en time med TFT, og jeg skrev ned tre settnigner som var positive for meg selv, og skulle repetere disse 10 ganger tre ganger om dagen. Jeg klarte ikke på selvtillit, men jeg tror på det. Har klart det før da jeg hadde sosial angst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...