Gå til innhold

Barn som ikke vil på skolen, what to do?

Anbefalte innlegg

Det er kanskje ikke så mange her inne med den erfaringen, men noen har muligens likevel tips og råd.

Jeg har en 3.klassing som er veldig skolevegrer. Dvs, av en eller annen merkelig grunn går det bra når samboeren leverer (kanskje fordi han ikke skal videre på jobb og de har bedre tid). Men når jeg skal levere, skjærer det seg totalt. Noe som ikke er forenlig med jobb..

Vi trodde at sønnens skolevegring med meg kom av at han måtte på morgen-sfo, så jeg fikk pratet med sjefen og får begynne senere på jobb. Men idag så totalvegrede sønnen å gå på skolen likevel! "Heldigvis" var jeg ikke så bra selv idag med mageproblemer, så jeg er uansett hjemme fra jobben. Men det vet ikke sønnen så det er ikke derfor han vegret. Etter mye om og men fikk jeg han avgårde tre kvarter for sent. Om jeg hadde vært frisk idag så hadde alt skjært seg totalt.

Jeg er så lei av slike morgener og merker at jeg begynner å føle meg konstant stresset og nervøs for hvordan jeg skal kunne kombinere jobb og sønnen. Jeg vet ikke lenger hvordan vi skal løse dette. Dvs, vi har muligheten at mamma kan begynne senere på sin jobb, og levere han, men jeg vil ikke at hun skal behøve å gjøre det... Med mamma går det alltid bra med levering, men det er ofte han viser mye angst med henne også.

Vi skal ha møte til onsdag med skole og ppt, men hele 2.klasse var det samme problemene og skolen gjorde ingenting da heller, så jeg har liten tro på at noe møte hjelper på den fronten. Sønnen har forresten autisme (som asperger omtrent). Men diagnosen hans gir oss tydeligvis ingen hjelp..

Jeg har til og med vurdert både sykemelding og å slutte på jobben. Men ingen av delene føles spesielt fristende. Eller, dvs, akkurat nå, etter en slik helvetesmorgen føles begge deler utrolig fristende. Men i lengden funker jo ikke det..

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...