Gå til innhold

Vi har akkuart kjøpt oss stor enebolig på østlandet til 4,3 mill......galskap??

Anbefalte innlegg

Så lenge dere klarer det økonomisk er det vel ikke noe problem!

Mitt hus er mer verdt en det.....

Det der er bare misunnelse vil jeg tro. Fikk høre samme leksa da jeg som forholdvis nyutdannet kjøpte en ganske stor leilighet. (Hva skal dere med all den plassen?) Ehh - ingen spurte gamliser hvor ungene hadde flyttet ut om det samme - og som hadde større bolig enn det!

Fortsetter under...

Jeg er neppe misunnelig, men lurer rett og slett på hvor mye man ønsker å ha i lån. Jeg jobber for å leve, men har ikke lyst å jobbe kun for hus. Har lyst å ha det romslig, kunne reise og når jeg er 40 vil jeg kunne ta et sabbatical uten å måtte selge alt jeg eier.

Jeg syns ikke et hus for 4,3 mill er galskap, men LÅN på 4,3 er galskap.

Haha, vi har kjøpt og delvis renovert et hus for totalt 1 200 000, og jeg er så utrolig fornøyd med det. At huset koster 4,3 er sikkert ikke avskrekkende det, men jeg ville aldri hatt så mye i lån :) Vi har prioritert å kunne jobbe redusert og har uansett ikke betalingsevne til å betjene et lån på over 2 mill.

Jeg mener virkelig at man ikke MÅ ha en enebolig til mange millioner, det handler om prioriteringer :)

Enig med deg!

Vi har betalingsevne til et lån på ca 5 mill. Men aldri i verden om jeg ville hatt det kun for å få en bolig til den prisen. Livet er da så mye mer enn det? Vi har lån på 1,5 mill for huset vårt, og jeg synes rett og slett synd på dem som må ta opp lån på mange mill (eks 4-5 mill) for å kunne bo??? Hva er det for noe tull?

Nei, vi prioriterer reiser, hygge og kos. Kjøper oss det vi vil, og lever godt. Så neitakk til store lån, og jatakk til livskvalitet!!

Annonse

Nei, det er ikke galskap så lenge man har råd til det ;)

vi var "heldige" og kom oss inn på boligmarkedet i fjor, kjøpte hus til 3.8 i Oslo og fikk det til og med 150.000kr under takst da det var ett skikkelig 80 talls hus med furu overalt. Men huset det er i utrolig god stand. De siste månedene har hus i gata vår gått for 4.5-4.8 mill.

Man må ha ett sted å bo, og ja, enkelte steder i landet må man betale mye mer. Men vi kan ikke alle bo på bondelandet......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...