Gå til innhold

Vi har akkuart kjøpt oss stor enebolig på østlandet til 4,3 mill......galskap??

Anbefalte innlegg

Vi har god råd fordi jeg tjener gjennomsnittlig, dvs. overkant av 400.000 og min mann tjener veldig bra. Vi har nå kjøpt ganske stor enebolig til 4,3 mill med alt vi ønsker i forhold til beliggenhet, fasiliteter m.v

Men så får vi høre at vi er såååå gale?? Særlig av mine søsken og en og annen som må kommentere. Vi har regnet inn god margin i forhold til renteøkning, andre kostnader vi har med våre 3 barn som alle er i barnehage m.v

Hvorfor så negative?

Fortsetter under...

Misunnelse, kjære deg!! Det er hva det er snakk om......

Lykke til med ny bolig, vi har også kjøpt ny bolig i samme prisklasse og gleder oss. Ikke hørt noe negativt.

Det var da ganske billig for en stor enebolig.

Vi kjøpte nettopp en leilighet på 90 kvm til 5 mill........

Men svar på ditt spm; alle jeg kjenner har en bolig til mellom 4-6 millioner i dag, så jeg synes ikke dere er gale hvertfall. Dere er helt normale i år 2011. :)

Signerer Willy Wonka...pur misunnelse. Vi har enebolig til 2.7, og fikk høre det samme. Men bare av de som ikke selv har anledning til å kjøpe noe...

Gratulerer med nytt hus!

Er vel en ganske normal pris for et hus på sentrale østlandet, ihvertfall i enkelte deler. Her vi bor er det ikke så veldig dyrt, 3,5 mill er vel normalpris for et helt ordinært hus, ikkeno fancy. 5-10 minutter herfra får du et oppussingsobjekt for den summen dere ga, så jeg synes ikke dere er gale, nei, såpass koster det jo her.

Annonse

Selvsagt er det ren galskap å bruke mellom fire og fem millioner på leilighet/hus.

Men, problemet er bare at det finnes ikke så svært mange andre alternativer hvis en ser bort i fra å bo i telt eller bo i indre gokk med et fiskebruk og ingen ledige jobber....

Skal man ha en enebolig med grei størrelse, på et sted som har de fasiliteter man ønsker, som er barnevennlig ol. på østlandet, må man gjerne opp i den prisklassen. Og har man råd til det, så hvorfor ikke? Jeg vil si at 4.3 mill for en enebolig på østladet (nå vet jeg jo ikke sted) er ganske gjennomsnittlig pris. Her vi bor er det helt horrible priser på eneboliger i hvertfall, på leiligheter også for den saks skyld...

Grattis med ny bolig =))

her jeg bor ville det nok blitt sett på som galskap av hvermansen men det er fordi en stor enebolig med "alt" koster ikke stort mer enn ca.3 millioner her.

men nå vet jo ikke jeg hvor dette er og dersom det er en fornuftig pris ift andre boliger i nærheten og innenfor deres budsjett så ser jeg virkelig ikke grunnen til å kalle dette galskap.

Samme her men vi kjøpte eit rønne hus og har kosta på det 3 mill med garasje. Fikk så mangen negative inspill vi og. Men herre gud vi ha peng til det og drit i det.

Dei veit jo ikkje kva dokke sitter med i året og tror dokke kommer til å gå til grunne. Dritt i kva dei seier så får tiden vise at detta går.

LYKKE TIL MED HUSET :o)

Her vi bor, og det er ganske sentralt, får du et helt fint og stort hus for 2 mill. Så å gi over 4 mill for en bolig er avskrekkende for meg. Priser meg lykkelig for å ha kun 1,5 mill i boliglån, da med en stor enebolig som er godt vedlikeholdt, 2 mål tomt og 3 garasjer. Like inntil en mindre by.

Vi bygde hus i 2006, og solgte det for et år siden, nettopp fordi vi ville ha større økonomisk frihet. Selv om vi tjener godt (1,3 mill i året), så syntes vi at vi heller ville ha frihet til å reise og bruke penger som vi ville.

Har venner som tar seg opp store lån på 4 mill og deromkring, men synes bare synd på dem. Det er mer som teller her i livet enn et hus.

Hvor mye må dere betale i mnd da HI? Er det verdt det???

Annonse

4,3 mill er jo hva en må ut med for en noe lunde enebolig nå for tiden har jeg inntrykk av....så ikke galskap i mine øyne - så lenge dere har råd til det og liker huset bør dere gi katten i hva andre sier om det. De høres bare misunnelige ut spør du meg;-)

Galskap, definitivt ikke. Får ikke en enbolig for den prisen her, kanskje et rekkehus som trenger å totalrenoveres.

Vi har nettopp kjøpt hus til 12 mill og regner med å bruke 2-3 mill på oppussing i tillegg, da begynner man å snakke penger.

jeg synes det blir feil å si at det ikke er mye og at man må opp i såpass!

det kommer helt an på hvor man tjener kombinert med hvor man ØNSKER å bosette seg. Ikke alle kan velge pga økonomi. Dem som sier det er galskap er muligens bare bevisst på hva man kan få for den prisen 10min lenger unna og samtidig kanskje ikke tjener like mye.

jeg synes ikke det er galskap dersom 4,3millioner er en sum dere er i stand til å betjene. Selv med renteøkninger. Og samtidig ha frihet nok til å leve over fattigrensa. Da synes jeg ikke folk har rett til å kalle noe som helslt galskap.

til sammenligning; vårt hus, 202kvm, dobbel garasje, utestue, stor hage, masse sol, deilig natur rundt, masse fritidsmuligheter(har et kjempeanlegg til alle årstider 3min unna), gode skoler, gode barnehager, 10min til sentrum av de to største byene i fylket. 3 matbutikker i umiddelbar nærhet. 1,25mill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...