ops...nr.4 Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 var på føden ca 13.00 etter å ha hatt regelmessige rier hele formiddagen. ca 13.30 sjekket jordmor åpning å sa at jeg kunne være glad jeg kom så pass fort for om vannet hadde gått i biln så hadde nok babyen kommet den oxo, må si jeg ble overrasket, har jo altid hatt ganske lange fødsler tidligere og ikke var riene særlig vonde heller, var absolutt overkommelige. Jordmor og barnepleier gjorde alt klart til fødsel, så skulle vi ta vannet. idet jordmor tok vannet konstaterte hun raskt at det var ganske missfarget og at babyen forsvant opp igjen dermed var åpningen plutseli bare på ca 4cm nå imot 7-8 når vi kom, må si motet sank litt da. siden vannet var så stygt ville jordmor feste elektrode på hodet til babyen, hun prøvde to ganger + en annen jordmor prøvde en gang uten at de fikk det til. Jordmor var med oss til ca 17.00 da var åpningen på nytt blitt 7 cm men babyen sto fortsatt meget høyt i bekkenet og vi fikk ny jordmor. Fant ut at vi skulle forsøke drypp så vi kunne bli ferdi, etter noen rier med drypp som var vondere men fremdeles fult overkommelige begynte hjerte lyden til babyen å gå ned for hver ri, etter å ha snakket med lege fant vi ut at vi skulle kutte ut drypp og heller sette epidural, kanskje dette kunne få babyen lenger ned og full åpning. Anestesilegen kom å gjorde klar til epidural noe han lurte på om jeg virkleli trengte, jordmor begynte å le å vi sa nei i kor, dette var jo kun for å prøve å slappe max av, følte ikke at riene var noe problem. epiduralen virket fra ca 19 til 2030, da skruet de den ned og sjekket åpning, kun 8 cm nå å babyen var ikke kommet lengre ned, forsøkte en gang til med drypp men hjertlyden falt denne gangen oxo, snakket litt med jordmor, hun lurte på hva jeg syntes om et evt. keisersnitt og vi fant ut at det nok var det beste, ville jo ha en frisk baby så ringte hun etter gyn som kom for å undersøke saken, joda sa han dette fører ikke frem, om jeg hadde fått full åpning hadde de nok forsøkt med sugekopp/vakum men siden åpningen ikke ble mer enn 8 cm så jikk ikke det. Ble gjort klar til ks, og kl 2300 den31.aug(på den ene storebrors bursdag) tok de vakre ruth elise ut av mammas mage. må si det var en merkeli følelse å ha noen til å rote i magen min. Ruth var 3798 gr og 52 cm. det viste seg at hun hadde navelstrengen rundt halsen og at den var så pass kort (51 cm) at hun hadde nok ikke kommet ut med vakum heller. selv om det ble ks sitter jeg igjen med en fantastisk opplevelse av fødselen, riene var ok, og vi hadde ett fantastisk gått humør både på fødestua og på opr.stua, alle var bare helt fantastisk. da takker jeg for meg her, håper alle som var over termin har født og er kommet seg hjem nå, det er værtfall jeg. fødestaven sendes herved videre, lykke til.
Storebror & Lillebror Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Gratulerer så mye! Så bra at alt gikk fint til slutt. Høres ut som du hadde gode jordmødre/leger, som var flinke til å informere og kommunisere med deg underveis. Nyt babytiden
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 Salikatt!! Modig kvinne ) Masse gratulere med jenta, og godt å høre at det endte så bra. Lykke til videre!
ops...nr.4 Skrevet 5. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2011 takk takk alle. man kan si mye rart om små sykehus men følte virkeli at jeg ble gått tatt vare på. både anestesilegen og gynekologen snakket jeg med flere ganger før vi dro hjem og jormødrene var helt supre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå