Gå til innhold

Beholde eller ikke?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bakgrunn: Jeg er 30 år, har fast jobb som sykepleier, studerer til mastergrad, eier leilighet og har god økonomi. Har en datter på 13, og en sønn på 6 med to forskjellige fedre.Var alene med datter fra hun var ett år, var sammen med barnefar nr 2 fra datter var nærmere 2, til minstemann var tre mnd. Trives godt alene selv om det kan være utfordrende i blant.

For ett år siden møtte jeg en mann på 24, nå 25, som jeg brukte mange mnd på å innse at jeg likte mer enn godt. Jeg trives veldig godt alene og har nok ikke helt lett for å slippe noen inn... For noen mnd innså vi at vi ikke ville være uten hverandre. Han skal reise utenlands og studere til tannlege, og etter planen være borte i 6år. Da vi ble sammen sa han at han ikke ønsker barn før han er 30år el feridg med studier, noe jeg holdt med han i. Jeg har ønsket meg flere barn, men på den annen side er det også godt at barna blir større....

Jeg har ikke gått på p-piller det siste halve året pga langvarig bruk, og ettersom han snart skal reise har vi praktisert å "hoppe av i svingen".

En dag for noen uker siden traff det seg sånn at han ikke hoppet av og jeg hadde eggløsning, så jeg tok en angrepille. Men da menstruasjonen uteble, og jeg begynte å føle meg gravid tok jeg en test som vise seg og være positiv.

Han ønsker ikke og beholde, og mener vi var enige om det. Han sier det han er mest redd for uansett er å miste meg. Jeg var enig i at det ikke passet nå, men når det først ble sånn er jeg veldig usikker...

Arg. for å beholde:

hvis det uansett skal bli oss, vil det føles rart å fjerne et barn, for å siden få ett barn sammen fordi det "passer bedre"?

Jeg er 30år, tenk om jeg ikke senere kan få et barn?

Og vil jeg ha barn når han er ferdig med å studere og jeg er 36?

Jeg studerer nå, og jobber fulltid, dersom jeg beholder vil jeg kunne studere fritt under perm og fortsatt ha tid til barna

Dersom jeg beholder barna er jeg ikke redd for å bli alene, ettersom det er sånn jeg har levd hele tiden

Mot:

Det passer dårlig nå

jeg vil ikke sette han i en situasjon han ikke ønsker å være i..

jeg vil ha tre barn med tre forskjellige fedre, og bryr meg litt om omverdenens reaksjoner

Jeg er helt i villrede, og trenger noen råd/litt støtte/hjelp til å se klart..

hjertet mitt akkurat nå sier at jeg skal beholde, og hodet mitt klarer ikke å bestemme seg. Er jeg egoist dersom jeg beholder barnet?

Fortsetter under...

Hei. Jeg vil bare si at du er ikke egoistisk av den grunn. Du har ett ønske om og beholde, tar du bort, vil du angre

Resten av ditt liv. Ta abort er ikke ett alternativ, syns nå jeg. Det er ikke prevensjon. Jeg selv er 22 år, venter mitt 3

Barn, med 2 forskjellige fedre. Min mann er over 40, og da vi ble gravide med 1 ville han ikke beholde for han følte seg for gammel. Nå kunne han ikke tenkt seg ett liv uten henne, og vi venter nr 2 sammen.

Mannen din vil innse at det er værdens største gave når barnet kommer til Verden. Lykke til. Håper ting ordner seg for deg/dere. Følg hjertet ditt. Kun du som kan ta det endelige valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...