Gå til innhold

Hva gjør dere i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det kosedag :)

Øs pøs regnvær ute, stearinlys og te på stuebordet. Lillegutt har vært sjuk i helga, men er feberfri nå. Han sover vist en del på dagen i dag for å ta seg inn, så da blir det en masse mammatid før det er på tide å hente i barnehagen.

Strikker litt, leser bok, surfer litt og skal prøve å få rydda litt også etterhvert (men først skal jeg late meg, har ikke vært så mange late dager siden vi har et oppussingsprosjekt på gang også)

Hva gjør dere i dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har en velfortjent kosedag idag:)

Her er det også "innevær" idag. Kan vel strengt talt komme meg ut på tur, for jeg har både regntøy og gummistøvler, men etter en hektisk helg er det deilig å bare være hjemme;) Jeg er akkurat ferdig med å skifte på alle sengene, sette på en vask og henge opp et tørkestativ. Litt rent tøy ligger og venter på at jeg skal legge det sammen, men nå har jeg en liten pause med surfing og tennistitting før lille knerta skal ha mat igjen:) Burde også få strikket litt og lest bok, men det kan jeg spare til snuppa skal ha sin neste lur, eller evt til kvelden. Sånn sett er det ikke så ille med våte høstdager/-kvelder:) Da kan man få kost seg litt og slappet av i den hektiske hverdagen. Kos deg videre!!:)

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Her er det også dårlig vær :-/ Og etter en våkennatt (sov vel 2 timer) så er det godt å kunne skylde på været og holde seg inne ;)

Skal se om jeg setter meg ned med noe hekling, strikking eller tegning i dag, guttungen ser ut til å ville være på gulvmatta si for det meste, prøvde å løfte han opp for å kose litt i ste, og ble ikke godt mottatt :)

Skrevet

Hehe, jeg blir nesten litt fornærmet når snuppen min vil være for seg selv hele tiden, de vokser jo sååå fort!! eneste fornuftige jeg har gjort hittil er å koke flaskene:) dagen startet kl 6 idag, så jeg fikk meg en liten lur i 8-tiden sammen med småen. Hun har sin andre lur for dagen nå, og etterpå skal vi en tur på utkanten av byen. Regner her også, men syns det er deilig å gå tur i sånt vær, friskt og fint:) Besøke morfaren på jobb på slutten av turen.

Sambo er med jobben til Oslo i morgen kveld, så jeg slapper mest mulig av med husarb siden jeg ikke har avlastning før onsdag ettermiddag.

Ha en flott dag!:)

Skrevet

Innevær i dag her også.

Startet dagen kl 08 når lillemann klabba til meg i ansiktet :P Han kom over i senga vår når pappaen dro på jobb kl 06.

Frem til nå har lillemann hatt seg en formiddagsdupp, så da benyttet jeg meg sjansen til å vaske badet.

Nå er det snart lunsjtid her, så blir det nok bare leketid på gulvet og avslapping for mor :)

Litt klesvask og rydding innimellom.

Skrevet

Grått og trist vær her også. Blir nok en innedag :) merker høstluften har kommet for godt, og årets forkjølelse har forplantet seg godt i kroppen. Typisk at akkuat i dag skulle gutten våkne kl.04.30!! Heldigvis har han hatt seg en lengre dupp nå og jeg har fått sovet litt :)

Ønsker alle en fin dag! :)

Skrevet

aaah, jeg må si at jeg savner litt den første tiden, når baby sover så masse iløpet av dagen og man har mengder av egentid;)

Her består dagen, uansett vær, av å løpe etter lillemus klatrefrøken, som klatrer og krabber opp hvor det skal være. Jeg rydder, lilleloppa roter, osv osv;)

Nå er det sovetid for loppis og lunsjpause for meg, og den nyyytes i fulle åndedrag!! Har allerede vært en tur ute i regnværet med vogna (levering av største i barnehagen), nå skal jeg brette og rydde litt i de alltid enorme mengdene av barneklær som må vaskes og sorteres, så er det mating av loppis og på med gummistøvlene igjen for å hente i barnehagen også..

Finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær prøver jeg å psyke meg opp med;)

Skrevet

Har vært dårlig vær her i Drammen også i dag, men nå ser det ut til å bli litt opphold så skal ut på trille tur når Mini våkner etter sin andre dupp i dag:)

Han er litt nese forkjølet, så vi holdt oss hjemme fra Knøtteklubb i dag. Jeg har fått støvsuget, skal dra over gulvene etterpå:)

Jeg går for tiden på Easy Life og er på min sjette dag med bare pulver. Går faktisk nå veldig fint:) Så jeg sitter her og tenker på at kiloen mine renner av meg....hehe:) Ikke så enkelt, drikker ca 3 liter vann om dagen så kan ikke være for langt fra en wc:))))) Men skal komme meg ut på en times tur, det går akkurat.

Så skal jeg på kurskveld i dag kl. 1800. Da har samboer kommet hjem fra jobb, han pendler til Oslo. Så da tar han kvelds stellet. Vanligvis går dette greit hos oss, mini spiser bra og er lett og legge:)

Nå sitter jeg her ved pc`n og ser på babycall skjermen at Mini sover oppe i sengen sin, og drikker vann:)))))

Skrevet

Tirilgirl: Babycall skjerm?? Ååå vil ha! Hvilket merke og hvilken pris? :)

Så bra at Easy Life funker!! Her har jeg veldig lyst til å gå ned noen kg selv, men er så godtesugen... Lurer på om det kan være ammingen som gjør meg sånn, for jeg spiser mye mer nå enn før.. Men nå bare dasser jeg mest hjemme og tenker på hva jeg har lyst til å mumse på da, hehe :)

Her har vi vært på helsestasjon og veid gutten i dasg; 8800 gram og 67 cm :( Uff og uff... En eneste stor valk, men verdens deiligste gutt da... Og så har jeg vært hos frisøren i dag og stussa håret. Ellers har vi brukt 2 timer på å få gutten til å sove dagdupp nr 2, hehe... Mannen har siste ferieuke nå så det blir rart å være alene igjen med gutten fra mandag igjen; mannen har vært hjemme i 6 uker med perm/ferie så blitt bra bortskjemt...

Skrevet

I dag skulle jeg på babysang, men jeg var den eneste som møtte opp:-(. Jeg som stressa sånn med å rekke det.. Fikk oss en lang tur ut, i hvertfall. Tror dette tunge været smitter over på småen, han har sovet ekstremt mye idag!

Skrevet

Ja idag er vi også inne. Vi har rydda litt, vaska klær, tatt ut av oppvaskmaskinen og sett på Drømmehagen. Synes det er delig at han har begynt å krabbe rundt, da kan jeg slappe av mens han er på spennende oppdagelsesferd. Har sett litt på trappegrinder på nettet, må kjøpe det nå. Har også skrevet et liste over julegaver... Tenkte begynne på det nå. Ble tydeligvis bare en soveøkt idag. Når han sovner ikveld skal jeg lese, gleder meg!

Skrevet

Hei & Hå

Nydelig dag på sunnmøre - sendte avgårde mann og sønn på 9 mnd på trilletur så ej fekk ta husvasken - så deilig det e gjort!

No henge klea ute til tørk og ej skal psyke meg opp å ta vinduskarma og tv benk...

Men først må ej bere nyte litt after eight og kaffi - lillemann søve - noke han gjer mykje ta dagen enda....

Storkosa meg i mammarollen igjen etter 16 år - ei fantastisk tid som ej aldri får igjen :(

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...