Zara84 Skrevet 5. september 2011 #1 Skrevet 5. september 2011 Har termin med mitt andre barn om 3 dager. Første veide 3500 g, altså helt gjennomsnitlig. Denne gangen har jeg ligget høyt på kurven og magen er tydeligvis stor for alle kommenterer den. I går begynte jeg for alvor å bekymre meg etter at dette ble samtaleemne blant familien. Søsteren min som har fått store barn (nesten 4500 g) klarte å lire av seg at jeg fikk nok et veldig stort barn, mens den andre søsteren min spurte om jeg var sikker på at det ikke var to der inne. Ble skikkelig lei meg for dette. Har spurt både lege og JM om jeg kan få gå til vekstestimering for å sjekke størrelse pga høyt SF-mål, men begge har sagt nei. Av en eller annen grunn tror begge at denne babyen også vil bli gjennomsnitlig til tross for SF-mål. Vet ikke hva de legger til grunn for å vurdere dette. JM skulle egentlig foreta en manuell vekstestimering nå som jeg har nådd termin, men hun har dratt på ferie. Har ikke lyst å føde en kjempebaby og vet ikke hva jeg skal gjøre nå...
Knotten & lille persille Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Hei Jeg har høyt sf-mål uten å ha en kjempebaby. Var til ul for noen dager siden pga uvi og legen bekreftet at denne babyen er en del større enn de to andre jeg har født. Dog veier hun ikke mer enn ca 3,5 kg nå (uke 39+2). De to andre har vært ca 3 kg til termin. Da jeg kom inn til legen kikket han på magen min og sa: "oi, denne er nok mye større enn de to forrige", men nei, bare mye fostervann som utgjorde str (heldigvis!) De har jo en tendendens til å bli større for hvert barn, men ikke sååå mye større....om ikke det er en annen barnefar da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå