Gå til innhold

7-8 mnd, hvor lang våkentid har dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ikke klok på dette. En stund kunne jeg følge klokka, max 2,5t så la jeg henne og hun sovnet momentant. Nå hender det derimot ofte at hun ikke vil sove. Prøver da å følge med på når hun gir trøtthetssignal, men det er ikke enkelt. Og så er det mange kloke hoder som forteller meg at nå er hun så stor at to dupper må holde, men når hun bare sover 30 min, så holder ikke det. Føler dagene mine går i å sørge for at hun får sovet litt, utrolig slitsomt!! Hun får fremdeles mat på natten, både 1 og 2 ganger, men sover ellers 11-12t på natt. Varierer litt. Når hun har sovet dårlig på dag, blir natten kjip, og det skjer ofte nå for tiden.

Så hvordan er deres dager? Trenger tips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg godt igjen selv om vi er en uke unna 7 mnd her. Det jeg har merket er at jeg må drøye legging på dagtid langt utover de første trøtthetstegnene, akkurat som de kommer i bølger. Jo lenger tid det tar før han sovner, dess kortere sover han. Halvparten av gangene sover han 1 tim 15 min. Frem til igår ble det uansett 3 dubber hvorav 1 kort (15 min), fordi det ble for lenge til leggetid. Igår var første gangen han sov bare 2 dubber. Resultatet ble at jeg måtte legge ham en time tidligere en dagen før, og så ble natten full av oppvåkninger! Så jeg er også veldig interressert i å høre om hvordan de sk. "30-minutters babyene" har taklet overgangen.

Skrevet

Men når det gjelder våkentid har vi i det siste økt fra 1,5 timer på morgenen til 2,5. Hvis han da sover en drøy time, så kan han være våken nye 3 timer. Etter soving er det da 5 timer igjen til leggetid (hvis vi sier at han sover 20-08. Det blir lenge uten en liten ekstra dubb. Trur vi må få til timeslange dubber med 3 timer imellom for å få det til å gå opp.

Skrevet

Her våkner tulla klokka 6 på morgenen og er da våken til maks halv ni og da er ho overtrøtt. Kan sove alt fra 30min-2timer. Veldig skjelden ho er våken mer enn 2 timer før ho vil sove igjen. Sover fra 19 på kvelden og til neste morgen. Ingen oppvåkninger i løpet av natta. Ho er straks 7,5 mnd. Kan ha både 3 og 4 dubber på dagen.

Skrevet

Når nurket var i den "alderen" der, så så dagen vår slik ut:

Våknet ca 7.30: pupp og litt kos i storsenga.

Sto opp kl.8

Ca.1t senere: 1 posjon grøt + dæsj fruktmos oppå.

Ca 10.45 - 12: Sove - pupp når nurket sto opp

Ca 12.30: Middagsglass + fruktmos

Ca 14.45 - 16: Sove - pupp når han sto opp

Ca.16.20: Brødskiver med leverpostei/ hvitost på + fruktmos + tran

Ca.18.15: 1 posjon grøt + dæsj fruktmost oppå.

Vann til alle måltider samt til tørste drikk.

Pupp før kveldsstellet siden tennene må pusses.

Kl.19.30: Zzzzzzzz

Skrevet

Her er ungen 8 mnd og våkentiden er et sted mellom 3-4 timer.

Har fremdeles to dupper på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...