utålmodig-11 Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Jeg har et barn fra før, og hadde derfor (i alle fall i utgangspunktet) tenkt at jeg skulle reise til Danmark når eggløsning klaffer med de dagene hun er hos faren, slik at jeg slipper å ordne barnevakt. Ikke for det, mamma pleier alltid å stille opp hvis jeg trenger barnepass, men jeg har ikke fortalt henne om planene mine enda. Blodprøvene ble tatt før helga, og jeg har fått time hos gynekolog i slutten av måneden. Den gynekologiske undersøkelsen trenger jeg strengt tatt ikke, tenkte bare at det var kjekt med en kontroll først. Jeg vet at jeg kan bli gravid, og det tok bare 2 mnd sist, vha "naturmetoden". Jeg hadde planlagt tur i høstferien. Nå ser det imidlertid ut som det kan klaffe en syklus tidligere, dvs. om 1-2 uker til. Hjeeelp!! Plutselig føles det som jeg ikke har kontroll på noe - verken valg av klinikk eller donor, eller reisemåte for den saks skyld. Kaoset inni hodet mitt føles som "bryllupsnerver". Er det noen av dere som hadde det sånn før første turen? Søstrene mine vet at jeg planlegger tur i oktober, det hadde vært "kult" om jeg hadde klart å overraske dem før tiden. Samtidig har jeg litt sånn "hva er det du gjør?" tanker i hodet mitt. Dette er en så viktig avgjørelse at jeg ikke bare kan hoppe i det uten å ha sjekket og dobbeltsjekket alt ndg. mine valgmuligheter! Eller kan jeg det? Uansett hvor lenge jeg holder på, har jeg jo ingen garantier for utfallet. Nei, nå er det visst på tide for denne småforvirra rugeklare høna å krype under dyna...
Snupperella81 Skrevet 5. september 2011 #2 Skrevet 5. september 2011 Kjør på:-). Sålenge du har barnepike:-). Ingen som vet hvor mange ganger man må nedover. Så greit å hoppe i det. Og hvis du blir gravid på første forsøk, så kommer du hvertfall ikke til å angre på at du dro nå:-) Lykke til:-) dette går nok bra:-)
To barn og hest Skrevet 5. september 2011 #3 Skrevet 5. september 2011 De første turene er verst, synes jeg da. :-) Egentlig angrer man bare på èn ting når man først er i gang, og det er at man ikke satte igang før. Og har man barn fra før er alt litt usikkert, hun kan jo få omgangssjuke også sitter du der med positiv el-test og blomstrer. Nei, kom deg avgårde hvis du ha barnepass, er mitt råd. :-) Når det gjelder klinikk og donor... Først må du finne ut om du vil ha åpen eller anonym donor, og da er vel valget av klinikk nesten gitt. Skrev et svar til deg ang valg av donor på den andre tråden din. Selv jeg, som kan være litt i overkant grublete klarer å velge ut en donor på en dag, så det ordner seg skal du se. :-) Hvis du velger å bestille strå selv fra sædbank må du bestille litt i forveien, slik at de rekker å sende over til klinikken du skal bruke. En gang det ble litt hast, sendte de over til CFC, som jeg bruker, på bare noen dagers varsel. Men de understreket at de ikke kunne gjøre dette hver gang. Jeg tar fly ned og opp, og kjører selv eller tar buss til og fra flyplassen. Jeg beregner meg ca 3 timer i Køben, og tar da metro og buss til CFC. Det koster bare ca 70.- dkr for et døgnpass og da kan jeg gå av og på busser og metro så mye jeg lyster, veldig greit. Turen fra flyplassen til cfc tar ca 1 time, og selve inseminasjonen er jo fort gjort. På denne måten er jeg borte ca 12-13 timer, og barnevakten slipper å lage middag. Kollektivtransport i Køben er veldig greit, også søndag morgen, det går alltid en buss/metro i løpet av få minutter, og det er billig, så den biten trenger du ikke bekymre deg for. Og ja, jeg var helt ødelagt før første turen, helt normalt tror jeg. ;-) Lykke til! :-)
utålmodig-11 Skrevet 11. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 11. september 2011 Fikk min første positive el-test i dag, så da er det ikke så mye å lure på lenger, rekker det ikke i løpet av en barnehagedag uansett... Syklusen min har vært 22-23 dager i det siste. Jeg ble litt nervøs da jeg nylig plottet inn datoer i en kalkulator på nettet for å finne forventet eggløsning, og fikk 14.-18. sept. og 7.-11. okt. Det passet ikke helt med mine beregninger, men så har jeg ikke tatt eggløsningstester før, tok utgangspunkt i Baby Comp. Nå burde i alle fall alt ligge til rette for tur i høstferien, slik planen var :-) Jeg har barnefri fra 29.9. til 9.10. og håper på et par rolige og avslappende dager i Danmark i det tidsrommet, he-he! (Les: seriøs shoppeterapi, og kanskje en tur på spa?) Da har jeg visst tid til både å velge parti før i morgen, og donor før neste el ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå