Gå til innhold

Høres dette ut som et greit hus å bo i?

Anbefalte innlegg

1.etg.

-Inngangsparti med plass til sko og jakker og trapp opp til andre etg.

-Korridor/gang med dør til vaskerom, bad med toalett, stue og kjøkken, og altandør ut mot veranda og hage.

-Stue

-Kjøkken med stor spiseplass

2.etg.

-Trappeavsats/gang/korridor med dør til

-Bad

-3 soverom a 30 kvm

Fortsetter under...

Jeg ville hatt mulighet for rom i kjeller og da sokkel, slik at når barna blir eldre kan de flytte ned i kjelleren. Mine foreldre sitt hus har

Kjeller.

-inngangsparti,vaskerom,bad,kjellerstue og to soverom på rundt 40 kvm

1.etg

Inngangsparti med liten gang, en stor gang hvor også badet er, stue og kjøkken, en liten gang hvor trappa opp går og kjeller trappa

2.etg 5 soverom, 4 på rundt 30 kvm og 1 på ca 40 kvm

så har de loft med masse lagringsplass.

Kjelleren er sokkel.

Kunne godt tenkt meg et slikt hus. jeg og min søster fikk rom i kjelleren nå har jeg flyttet ut så min tredje søster har flyttet ned og når min 2 søster flytter ut så flytter min 4 søster ned.. så har foreldrenne mine planer om og bygge bad på det ene rommet oppe som har vært bad tidligere, og senere skal de muligens bygge tilbake slik det var i 2 etg som var en leilighet, mulighet for og ha ytterdøra rett med trappa opp og stenge igjen den delen så leier de ut der oppe når de ikke trenger det lenger( de kan ha soverom nede da når alle barn eller vertfall 3 av barna har flyttet ut.)

Annonse

Det høres nesten ut som vårt hus og det synes jeg fungerer.

Vi har mindre soverom da, men 4 i 2.etg. Jeg er tilhenger av å ha soverommene samlet. Spesielt praktisk når ungene er små.

Det blir en "soveetg" og da kan man holde på i kjøkken og stue uten å være redd for å forstyrre de som har lagt seg. Veldig praktisk når ungene sover og vi har besøk f.eks.

Det som høres upraktisk ut er trappa til 2etg i yttergangen. Ser for meg at man drar med seg sand o.l. opp trappa.

Og så ville jeg hatt bod, en oppe og en nede. Vi har en nede i vårt hus, men skulle gjerne hatt en oppe også.

Jeg kan ikke forstå hvordan man skal si noe om huset høres bra ut eller ei ut fra de opplysningene? Hvordan kan noen svare at huset høres shabby ut, og er shabby egentlig så galt? Huset har store soverom og ellers normale oppholdsrom, samt eget vaskerom. Ut fra de få opplysningene høres det ut som et helt normalt hus og absolutt ok ut ja.

Shabby og okergult? Dib damene har god forestillingsevne :-)

Gode store soverom er et pluss. Vaskerom er et pluss. To bad er et pluss. At det ikke er kjeller/sokkel er et pluss.

Ikke egen spisestue er et minus, men veies opp av at det er god plass på kjøkkenet.

Mangel på bod er et minus, men veies opp av at soverommene er store, med plass til skap, og at det virker som det er godt med ganger, med rom for mulig skapplass. Er der loft?

Det er greit å ha fire soverom / tre soverom/kontor i forbindelse med salgsverdi, slik at det er rom nok til to barn, og et zgjesterom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...