Tre rosa kalver Skrevet 4. september 2011 #1 Skrevet 4. september 2011 Jeg får ikke sjekket åpning en gang før dagen før termin.. Skulle gjerne blitt strippet om jeg er moden. Sist gang ble jeg det 7 dager på overtid, og jenta kom dagen etter.
Lillegull2011 Skrevet 4. september 2011 #2 Skrevet 4. september 2011 Føler at det har mye å si om du treffer de "riktige" folka. Noen er snillere enn andre. Jeg ble spurt om jeg ville sjekke da jeg var 38+4. JM mente at jeg var som om jeg skulle vært 40 uker. Dette kan kanskje ha noe med saken å gjøre? Grunnen for at jeg ble strippet var at jeg må ta KS om 1 uke om han ikke kommer av seg selv..
pipstilken Skrevet 4. september 2011 #3 Skrevet 4. september 2011 Jeg bare spurte min jordmor rett ut om hun kunne strippe meg 14 dager før termin. Dette nektet hun å gjøre, vi ble istedet enig om å strippe meg 1 uke før termin.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. september 2011 #4 Skrevet 5. september 2011 Min sa på förra kontroll att hon ska undersöka mig nästa gång och se om det var vits. Var jag totalt omogen tror jag inte hon gör det. Så vi får se nästa kontroll är 5 dagar före termin.
Aina87 Skrevet 5. september 2011 #5 Skrevet 5. september 2011 jeg tror også at dette er veldig forskjellig fra lege til lege og jordmor til jordmor.. jeg ble strippet 2 ganger før termin sist siden han sa at jeg var helt moden, og underlivet mitt var klart for fødsel..
Light of my life Skrevet 5. september 2011 #6 Skrevet 5. september 2011 Kan noen forklare en uvitende førstegangs hva stripping er??
miepia30 Skrevet 5. september 2011 #7 Skrevet 5. september 2011 stripping er å føre en finger inn gjennom livmorhalsen, og man forsøker å løsne fosterhinnene fra livmorveggen. Dette vil frigjøre hormoner som kan trigge fødsel. Det kan være den lille gnisten, det lille ekstra som skal til for å sette igang fødsel hos en som er moden. Man klarer ikke strippe igang en kropp som ikke var ganske så klar i utgangspunktet. Det er oftest mye lettere å få igang en andregangsfødende. Stripping av førstegangsfødende blir sjelden et tema før etter termin.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. september 2011 #8 Skrevet 5. september 2011 Åh jag hoppas sååå att jm gör detta på onsdag :0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå