Gå til innhold

Redd, glad, spendt, og med tusenvis av spørsmål om hele prosessen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i ventestadiet på ICIS, da min mann ikke har sædavgang ved utløsning og jeg er nokså sterkt rammet av endometriose.

Kjenner at humøret allerede går ekstremt opp og ned, tankene går konstant på om vi kommer til å få barn sammen...

Dere som har vært gjennom dette, hvordan var formen i forbindelse med hormonene, egguthentingen og innsetting?

Var dere til å gå på jobb eller var dere hjemme, evt hvor lenge?

Noen som vet hvordan sæduthentingen fra mannen foregår, om det er veldig smertefullt?

Endometriose og hormonene, erfaringer?

Og ca hvor mye bør vi regne med at hvert forsøk vil koste oss?

Er utrolig takknemlig for alle små svar jeg kan få!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. Jeg også har mye endo. Og mannen dårlige svømmere. Har hatt ICSI. Det koster vel i rundt 12000 NOK per forsøk. Litt avhengig av dosene du skal få. Jeg fikk ganske så småe doser.

Jeg har strevd med hodeverk ved sprayinga. Har jo hatt hormonell hodeverk fra før av og det ble bare verre.

Ved først forsøk holdt jeg ut til siste uken før uttaket - da sykemeldte jeg meg i en uke.

Ved fryseforsøket jobbet jeg hele tida.

Nå ved andre ferskforsøket bytta dei nesespray og jeg har blitt så dårlig at i begynnelsen var jeg 2 uker 50% og nå er jeg 3 uker i 80% sykemeldt.

Jeg har lagt om kostholdet på grunn av endo de siste månadene. Kutta ut melkeprodukter, hvetemel (og rug), koffein (både kaffe og tee), sukker, det meste av rødt kjøtt. Det skal ha en innvirnking på endoen. Anbefaller å kutte ihvertfall ut sukkeret!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...