Gå til innhold

Jeg vet best hva ALLE barn trenger utifra mine erfaringer med MITT barn!

Anbefalte innlegg

Fordi at DITT barn sover hele natten selv om det sover tre timer på dagen betyr ikke det at det fungerer for alle andre!

Fordi om DITT barn spiser frukt etter du hadde tilbudt det ti dager på rad, betyr ikke det at alle barn begynner å like frukt på denne måten!

Fordi om DITT barn sover hele natten fordi at du har hatt leggetid kl 19.00 hver dag, betyr ikke det at denne måten fungerer på alle.

Fordi om DITT barn går fint på butikken og hører etter, betyr ikke det at de tingene du har gjort for å få til dette fungerer på ALLE!

Hva skjedde med litt YDMYKHET? Og forstå at alle barn er forskjellige? Og selv om noen ting har fungert for DITT barn må det kanskje heeeelt andre ting til for et annet barn!

AMEN!

Fortsetter under...

Greit med litt ydmykhet ja, helt enig.

Men, det er nå så rart med det. Det som hadde virket på de aller fleste, ser ut til å virke på færre og færre. Så da lurer jeg på om det er flere og flere enestående eksemplarer av barn, eller om det er flere foreldre som ikke "får til", "gidder" eller liknende...

Skulle tro at et normalt fungerende barn, uten diagnoser o.l., er i stand til å lære seg å gå i butikken, sove om natta og spise vanlig mat dersom den blir møtt på en konsekvent måte.

Annonse

Kjenner en familie som var sånn. Det var bare å gjøre som dem for deres barn sov hele natten, spiste all mat osv. Og så fikk de nr 3, og måtte bite i seg ganske mye. Det var vist forskjell på barn likevel og oppskriften fungerte ikke lenger.

Enig med 23.37, jeg tror hovedproblemet er at det finnes altfor mange late foreldre som gir opp alt for fort straks ting ikke funker med en gang. Det virker som om man ikke tåler at unger følger sin egen rytme, og p ådød og liv må presse dem inn i en ramme som foreldrene har bestemt, snarest mulig.

Her forventes at unger på bare noen dager skal sove hele natten, spise med nøyaktig 3 timers intervall og følge strikse rutiner.

Og straks et barn ikke er helt a4, så får de en diagnose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...