Gå til innhold

Hvis samboeren din hadde vært usikker på om han vil gifte seg med deg...

Anbefalte innlegg

Hadde du tvilt på om han elsket deg?

Det gjør nemlig jeg:(

Jeg vil gifte meg, men han ser ikke ut som han vil. Han sier han elsker meg, men jeg har mine tvil. Hadde han vært 100% sikker på at det er meg han vil være sammen med resten av livet, tror jeg han gledelig hadde giftet seg.

Hva tror dere?

Fortsetter under...

Jeg elsker mannen min, men jeg har ikke noe lyst til å gifte meg.

Jeg liker ikke å være midtpunktet.

Selv om vi hadde reist vekk og giftet oss eller noe slikt så hadde det vært forventet en fest i etterkant.

Kanskje han redd for hva det koster å holde bryllup, vil ikke holde tale, har et konfliktfylt forhold til sin familie.. Mange grunner til å ikke ville gifte seg, det trenger ikke handle om hvorvidt han elsker deg eller ikke.

Det høres ikke ut som du kjenner han særlig godt ut fra det du skriver. Hva sier han selv da? Vil han ikke gifte seg fordi han leter etter "den rette", kanskje?

Jeg er i samme situasjon. Noen dager tenker jeg at "selvsagt elsker han meg", andre dager tviler jeg. Han sier det er meg han vil dele livet med, men giftemål skremmer ham. Likevel tar jeg det personlig og blir såret.

Annonse

Vel. Jeg elsker stakkarn jeg deler huslån, unger og dass med. Men ikke pokker om han får dratt meg til alters. En tåpelig tradisjon. Barna er forpliktelse nok, og huslånet stort nok til at jeg ikke gjør slikt med hvemsomhelst. Desuten hater jeg tanken på utdrikningslag, utgifter, kjole, kirke og valg av blomster. Hisj. Men gubben er flott, og jeg blir her så lenge han vil ha meg her.

Det er stor forskjell på det å ikke ville gifte seg og det å ikke ville gifte seg med DEG.

Noen ønsker rett og slett ikke å gifte seg av ulike årsaker.

Hva mener du med at "han ser ikke ut som han vil"? har du fridd og fått nei?, har han sagt han ikke ønsker å gifte seg med deg? Har han gitt den noen grunn til at han ikke vil gifte seg overhode?

Kanskje en ide å snakke sammen om de ulike forventningene dere tydeligvis har?

Jeg elsker samboeren min og vil være med han resten av livet mitt, kan ikke se for meg noe annet, men jeg vil ikke gifte meg likevel.

Mine grunner til dette er

- familiære (mye kaos i familien)

- liker ikke masse oppmerksomhet, å måtte pynte meg, være midtpunkt osv

- vil ikke bruke masse penger på det (jeg vet at man kan gjøre det rimelig, men likevel..)

- finner rett og slett ingen måte jeg vil gifte meg på/ha fest på.

Men ingen kan påstå at jeg ikke elsker samboeren min!

Jeg liker ikke når noen bestemmer hvordan andre skal føle. Hvis ikke han vil gifte seg, elsker han meg ikke.. Veldig dårlig gjort å definere hans kjærlighet utfra dine egne kriterier. La ham få lov til å elske det på den måten det er naturlig for ham!! Hvis det er viktig for deg at dere gifter dere, kan du jobbe med å få jam på gli. Men lite er mer provoserende enn å bli mistrodd fordi man blir tillagt andres måter å føle på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...