Gå til innhold

"Morgenkvalme" på ettermiddag/kveld?

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gravid 3 ganger siste året, denne gangen skal vi komme i mål. Men uansett, lurer på om det er flere som er plaget med kvalme på ettermiddag og kveld? Alle tre gangene har jeg vært helt fin om morgenen, men utover kvelden blir jeg uggen. Virkelig utrivelig når man prøver å kose seg litt forran tv. Går jo heldigvis ikke ut over studiene i så stor grad da, om man skal se positivt på det.

Men er det flere som har morgenkvalmen på feil tid av døgnet? Og noen som har tips til å dempe ubehag og kvalme?

Fortsetter under...

Min svangerskapskvalme kunne være når som helst på døgnet, ikke spesielt om morgenen.

Det som hjalp mest var å spise veldig ofte. Måtte absolutt ikke bli sulten! Var jeg først blitt kvalm av sult så var det vanskelig å få det bort igjen.

Jeg måtte også ta det ganske rolig fysisk i perioden med mest kvalme. Ble veldig fort kvalm av å trene, så det gjorde jeg kun veldig rolig og kunne ikke bøye meg mye fremover.

Ingefærøl fristet ikke, men skal forsøke trikset med å holde meg semi-mett fremover. Når jeg tenker meg om kan det jo ha med at jeg venter på middag og blir sulten, for så å spise alt for mye :-/ Så da er det notert.

"Morgenkvalme" er et latterlig uriktig begrep, syns jeg. Jeg har aldri møtt noen gravide som kun har vært kvalm på morgenen - tvert imot virker det som at det er mer vanlig å bli kvalm utover ettermiddagen og kvelden.

For meg hjalp det kun å spise, da gjerne knekkebrød med leverpostei. Jeg spiste altså nesten konstant gjennom første halvdel av graviditeten ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...