Gå til innhold

Hvor mange her spiser biff som kosemat?

Anbefalte innlegg

Jeg ser det i andre tråder her at biff er kosemat. Biff er jo slett ikke godt!!!

Jeg synes selv lasagne og andre ovnsretter er helt knall kosemat. Det er bare kjøtt og pasta ja, men biff... hva er det da? Sist jeg sjekket var det bare kjøtt.

Fortsetter under...

Hva er vel kosemat om ikke en god biff kan inneha tittelen?

Jeg velger den beste flèten til den høyeste prisen. Sørger for at den blir perfekt medium minus. Og serverer med bakt potet med østeuropeisk ostesaus, wokede grønnsaker av fersk kvalitet samt god drikke til. Lasagne, taco, mousaka og gratgenger blir billig, ekkel, enkel krisemat i forhold.

Stakars deg HI, som aldri har opplevd å spise en perfekt biff. Du har fortsatt litt å lære om mat og kos.

Annonse

Jeg syns biff er dødsens kjedelig mat. Jeg mener dessuten at selvlaget lasagne er bra mat. Jeg tar det i samme kategori som spagetti med kjøttsaus. Jeg syns dessuten fiskeboller er godt. Men best av alt er ovnsstekt ørret. Det eneste jeg ikke spiser er posesuppe og posepotetmos. Det er ikke mat i mine øyne.

:)

Biffen er nok dette tiårets svar på 90-tallets taco ;) Nå spiser alle biff, skal man spise ute er det biff, skal man kose seg hjemme er det biff... Saken er biff altså. Jeg spiser generelt lite biff og lite taco, er oftest mest glad i tilbehøret, salatene, potetene tilberedt på ulike måter, sauser og grønnsaker. Kjøttet, fisken eller fuglen er gjerne bare bonus ;)

Annonse

dette tiårets svar på 90-tallets taco? Jeg er født og oppvokst med biff, åt det i 15 år før jeg smakte taco...

Og tilbehøret er nyydelig, men biffen i seg selv er jo også himmelsk... Kan godt maule biff jeg!

Godt tilberedt biff med tilbehør er kjempegodt, men ungene har ikke sansen for det og jeg synes faktisk det er dyrt. Det er derfor veldig sjeldent vi har det hjemme. De få gangene vi har det er som regel for å feire noe spessielt for meg og mannen, som en bryllupsdag, etter at ungene er i seng.

Ja, det betyr ikke at ingen spiste biff før, men det betyr at plutselig vil alle spise biff. Til og med gatekjøkkenvogna selger biff, kvaliteten på den vet jeg dog ikke noe om - jeg vil helst kjøpe kebab eller burger på gatekjøkken.

Riktig stekt biff med rett tilbehør er virkelig nydelig kosemat. Men som hun over her sier - det er dyrt. Vi pleier ha reinbiff når jeg og mannen virkelig skal kose oss med voksentid. Det er noe av det beste jeg kan få.

Lasagne o.l blir kosemat sammen med ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...