Gå til innhold

Hvordan kan dere mene at lasagne er middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Selvsagt er lasagne middag! Når jeg lager har jeg i 3 fedd hvitløk, 1 stor løk, 3-4 gulrøtter, 1 liten sellerirot, masse knuste tomater osv og så klart kjøttdeig, lasagneplater og hvit saus. Mend et er jo masse grønnsaker i den, og jeg anser det som en sunn middag i og med at vi serverer den med masse salat til i tillegg.

Annonse

Sjelden jeg spiser det og aldri som ren middag. Da blir det som "kosemat". Ikke fordi jeg syns det er så innmari godt, men fordi 5-åringen smakte det for ca. 1 år siden og syns det er det beste som finnes. Selv syns jeg karbonadedeig og spagetti er MYE bedre.

Jeg er vokst opp som vegetariaaner og var 25(2 år siden) før jeg smakte slike ting uten tofu eller grønnsaker i. Så ja, jeg ELSKER taco og slikt da det for meg er noe helt nytt, og jeg ikke spiste det under studietiden;)

Kan ikke skjønne at du få problemer av dette?

Hva er lasagne for deg da?

Jeg lager lasagne til middag innimellom, kaller det dog ikke kosemat. Lager kjøttsausen og ostesausen fra bunnen. Aldri pakke lasagne. Ser ikke problemet. SAlat og brød til. Er supergodt syns jeg

Lasagne er faktisk veldig lite kalorier i! I hvertfall hjemmelaget med masse grønnsaker i, og med karbonadedeig og lettmelk osv. En av få "kosemiddager" jeg spiser med veldig god samvittighet nettopp fordi den er såpass kalorifattig som den er. Og ja, jeg har regnet det ut ;-)

Annonse

Hvis din lasagne består av hovedsaklig kjøttdeid og pasta har du ikke lært å lage det skikkelig. En lasagne her har to sauser, en kjøttsaus med masse grønnsaker og en ostesaus. I tillegg serverer vi salat og hvitløksbrød ved siden. Det er kjempegodt, men tar noen timer å lage.

Da har du ikke smakt min hjemmelagde lasagne! Folk trygler meg om oppskriften, og uansett hvor mye jeg lager er det sjelden nok og folk forsyner seg så de ruller hjem

Jeg har også grønnsaker i lasagnen min og serverer alltid med hvitløksbrød og salat ved siden av. Det er faktisk en superpopulær rett når vi har gjester, folk spør gjerne på forhånd om jeg kan lage den når de er invitert på middag.

Haha... her er lasagne en av de mest skikkelige middagene. Det tar lang tid å lage og blir mye oppvask, da er det skikkelig! Her består forresten Lasagnen av div grønnsaker (paprika, squash,gulrot,selleri,sopp, brokkoli, løk....), hjemmelaga tomatsaus og ostesaus + pastaplater, eller squash delt opp i skiver mellom lagene når vi skal være ekstra sunne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...