Anonym bruker Skrevet 4. september 2011 #1 Del Skrevet 4. september 2011 Min sønn på snart 3,5 år som jeg er alene med er helt håpløs for tiden. Sutrer veldig og hører ikke etter i det hele tatt. Eksempel går å småsutrer når han snakker, gir beskjed at neste gang jeg sier ifra så skal du legge deg osv. Slik går hele helgene og på ettermiddagene mitt i uken. Det er kun med meg (mammaen) han oppfører seg slik til. Noen mener at jeg bør være strengere, noe jeg føler selv jeg er og andre mener at han er meget følsom unge og vil bare ha oppmerksomhet. Men føler selv at jeg ikke klarer å gi han mer oppmerksomhet, leker inn i mellom med han og når jeg lager middag så hjelpe han meg gjerne. Merker selv at det er en dårlig følelse når man går å gleder seg at helgen er over slik at jeg får han i barnehagen og at jeg kan slappe av på jobb. Jobber som lærer så er ikke noe rolig hverdag heller. Når han holder på det værste klarer jeg ikke å holde meg rolig. etter 3-4 gangen jeg sier ifra så renner det over for meg, sier til meg selv at jeg må prøve å være rolig men sliter veldig på slutten av dagen. Mitt i uka så går det greit men i helgene så er det skikkelig sur stevning i hus. Bare i helgen har jeg skreket i smug slik at han ikke har sett meg, vet snart ikke hva som er best for meg og min sønn. Noen som har noen tips og råd, er takknemlig for alt, har i løpet av helgen begynt å blitt desperat. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143542945-treng-sinnsykt-hjelp-f%C3%B8r-jeg-og-min-s%C3%B8nn-sklir-ifra-hverandre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea <3 Lotte Skrevet 6. september 2011 #2 Del Skrevet 6. september 2011 Hei Vet ikke om det hjelper, men vi er i samme situasjon! Nå er ikke jeg alene, men vesla vår på 3,5år er ikke til å kjenne igjen! Hun krangler om alt - alltid! Og forventer å vinne hver gang, noe som jo ikke går! Jeg har snakket med helsesøster, for jeg ble rett og slett utslitt. Hun sa det er en "løsrivnngsfase" de er igjennom, og de forventer å klare alt selv. Og jeg forteller henne hele tiden hvor stor hun er, og da skal hun selvfølgelig gjøre alt selv. Hva om du velger dine kamper? lar han "vinne" noen uviktige som hva han skal ha på seg osv. Så kan du vinne de viktige, mat, soving osv:) Det funker hos oss...det er ikke slutt på alle de andre kampene for det, men hun får en følelse av at HUN FÅR VELGE HELT SELV! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143542945-treng-sinnsykt-hjelp-f%C3%B8r-jeg-og-min-s%C3%B8nn-sklir-ifra-hverandre/#findComment-143547941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå