Gå til innhold

Hva er skikkelig middag i deres øyne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Påstanden var at jeg ble like mett av proteiner som av karbohydrater. Det er lite proteiner i salat.

Ingen har brukt ordet lavkarbo, men hvilket annet ord skulle man bruke for å ungå karbohydratfull fyllmat?

Skikkelig middag for meg inneholder alltid grønnsaker og oftest kjøtt eller fisk, evnt egg. Er hovedsaklig hjemmelaget, for å unngå en del av saltet og tilsetningsstoffene i poser/ferdigretter.

Skal det gå raskt er en kraftig, hjemmelagd suppe ok, med bacon og en skive godt brød til er det ordentlig nok for meg.

Ovnsbakt laks, hjemmelagd potetmos og grønnsaker går og raskt.

Fullkornspasta, pesto, grønnsaker og kylling er og rask og ordentlig middag.

Annonse

Vi har som regel skikkelig middag hver dag, men skal en gå utifra hva min bestemor kalte skikkelig middag har vi ikke det så ofte.

Vi har ofte ting som vi har slengt i en form i ovnen, for da spiser ungene best. Bare ting er gratinert så går det ned på høykant.

Igår hadde vi bacon, skinke og purre i rømmesaus som vi hadde til pasta. Hvitløksbaguetter ved siden av. Min aller beste favoritt, men også de andres favoritt. Grønnsaker er det ikke i den retten, vi har hatt salat til men det blir ikke "riktig" Men grønnsaker spiste vi nok av, jeg kutter opp frukt og grønt og setter frem noen ganger om dagen. Så det er ikke ett must til alle middager syns jeg.

(jeg er ikke så glad i poteter, min mann mener det ikke er skikkelig middag uten poteter så vi er litt uenige. Så vi peøver å ha ris, poteter og pasta litt i tur og orden, Sjelden samme ting to dager på ra)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...