Gå til innhold

Hei . Hva mener dere om dette ang bhg og soverutiner

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 18 mnd , hun sover mellom 60 til 120 min i bhg pr dag. De sover fra kl tolv. Her hjemme legger hun seg kl 19:00 Masse tid til voksentid da. Jeg henter henne ca kl 15 i bhg. Jeg er førstegangsmor og blir andregangs i januar . Høres rutinen gal ut ??

Hun våkner ca kl 07:00 .

Når slutter de med soving i bhg ?

Fortsetter under...

Det høres veldig bra ut. Min datter er like gammel og sover like mye, legger seg også 19.00, men står opp 06.00.

Fungerer bra her, og de gangene hun sover lenger i barnehagen er hun våken til senest 21.00. Men det skjer nesten aldri, selv om vi har gitt de ansatte "tillatelse" til å legge henne når hun er trøtt.

Vi henter også 15 hver dag og da ligger hun alltid i vogna, men sovner ikke, bare hviler seg.

Høres ut som min datter bortsett fra at hun legger seg litt over kl.18 (er stuuup-trøtt da).

Står opp rundt kl.07. Sover i barnehagen fra kl.11:30 og i rundt 60-120min. Jeg henter henne ca. kl.15 (noen dager tidligere)

Høres ut som dere har det supert og at disse rutinene passer perfekt for din datter. Jeg tror dere vil merke det etterhvert når hun trenger å trappe ned på sovetiden på dagen. Veldig mange småbarn er slitne og trenger sovetiden sin om høsten og vinteren. Det er lite dagslys og de er ofte forkjøla og syke. Men utover våren og sommeren vil dere sannsynligvis merke at hun trenger mindre søvn og da får dere eventuelt ta stilling til om dere skal trappe ned på sovetiden hennes. Man merker det ved at de ikke er så slitne og trøtte ved leggetid lenger. Når barn slutter å sove om dagen er veldig individuelt. Noen er ferdige med det allerede ved 1,5 års alder mens andre trenger en dupp til de er 4 år.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...